בימ"ש במקסיקו קבע שעל יאהו לשלם 2.7 מיליארד ד' כפיצויים

בית המשפט קבע שעל יאהו לשלם את הסכום לשתי שותפות שלה לשעבר ■ מדובר על סכום שהינו כמעט פי 3 מהכנסות החברה ברבעון האחרון ■ ביאהו הודיעו שיערערו על פסק הדין

זה מה שהיה חסר ליאהו : ענקית האינטרנט מתמודדת בימים אלו עם תביעה לתשלום 2.7 מיליארד דולר לאחר ששהוגשה נגדה תביעה על הפרת חוזה לבית משפט במקסיקו, כך מסרה אתמול יאהו בהודעה שפרסמה בתגובה להחלטת בית המשפט.

ביאהו הגדירו את התביעה נגדם כ"חסרת בסיס", והם ינצלו את כל אמצעי הערעור העומדים לרשותם. התביעה נגד יאהו הוגשה על ידי החברות Worldwide Directories ן-Ideas Interactivas בטענה שיאהו הפרה הסכם שנחתם איתם לפיו שלוש החברות ישתתפו בהפצת מעין ספר טלפונים עבור העסקים במקסיקו.

אם פסק הדין של בית המשפט המקסיקני יוותר על כנו מדובר במכה קשה עבור יאהו שממילא יש לה בעיות כספיות, שכן הסכום שהחברה נדרשת לשלם גבוה כמעט פי 3 מהכנסות החברה ברבעון השלישי של השנה שעמדו על 1.09 מיליארד דולר.

אנליסטים בארצות הברית מביעים פליאה על גובה הפיצויים שנפסקו נגד החברה, ולפי בראיין וויסר, אנליסט בחברת Pivotal Research Group, ייתכן מאוד שהיקף הפיצוי גבוה יותר מסך כל ההכנסות של תעשיית הפרסום באינטרנט במקסיקו מאז תחילת פעילותה. "הסכום הזה מעורר תדהמה כיוון שהוא לא נחשב לתוצאה סבירה", אמר וויסר.

ביאהו סירבו להתייחס לפסק הדין מעבר למה שפורסם בהודעת החברה.