מחזיקי אג"ח פרטיים ב-IDB: המוסדיים גורמים לנו נזק; מעדיפים לתת אמון בדנקנר ולא במוסדיים

(עדכון) - מחזיקי אג"ח פרטיים באסיפת IDB היום: הצעת החברה לשלם במועד מקופתה את 65 מיליון השקלים עבור ריבית לסדרה ד' - מוצדקת והוגנת ■ IDB: "הליכה לפירוק תניב למחזיקי האג"ח 10% מהחוב"

קבוצת IDB תוקפת את החלטת מחזיקי האג"ח לקיים היום (א') אסיפת אג"ח בה נדונה האפשרות לנקיטת הליכי חדלות פירעון. הקבוצה מזהירה את מחזיקי האג"ח שהליכה לפירוק בעת הנוכחית "יניב למחזיקי האג"ח לא יותר מאשר את קופת המזומנים של החברה, המהווה כ-10% מהיקף חובם".

"הזימון לאסיפות... הינו בנסיבות הקיימות צעד מיותר, מסוכן, בלתי סביר וחסר כל בסיס", נכתב בדיווח של IDB לבורסה. "צעד כזה פוגע ישירות בחוסנה הפיננסי של החברה".

מחזיקי אג"ח פרטיים, שהגיעו הבוקר לאסיפת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות, יצאו בזה אחר זה במתקפת ביקורת קשה על התנהלותם של הגופים המוסדיים בנציגות מחזיקי האג"ח של אידיבי אחזקות. כידוע, כ-80 אחוזים מהאג"ח של אידיבי אחזקות מוחזקים על ידי משקיעים פרטיים ולא על ידי הגופים המוסדיים.

מחזיקי אג"ח פרטיים התלוננו באסיפה כי הם אינם יודעים מה הם האינטרסים האמיתיים של גופים מוסדיים, וכי יש לפחות גוף מוסדי אחד שפועל בניגוד עניינים. עוד נטען בהקשר זה, מפי אחד הדוברים, כי יתכן שיש גוף מוסדי מסוים שסובל מפדיונות בקרנות ולכן נוח לו להסיט את תשומת הלב לנושא אחר - מלחמתו נגד IDB. עוד נאמר כי לא ברור מדוע המוסדיים פתחו בקמפיין נגד החברה דווקא ביום שבו שולמה מלוא התמורה בסך 35 מיליון שקל לאג"ח ב' על ידי הזרמה של בעלי השליטה.

מחזיקי אג"ח פרטיים ציינו באסיפה כי הצעת החברה לשלם במועד מקופתה את 65 מיליון השקלים עבור ריבית לסדרה ד' (שמהווה כ-75% מסך כל האג"ח של אידיבי אחזקות) ולהפקיד 21 מיליון שקל נוספים בנאמנות עבור משקלם היחסי (פרו-ראטה) של יתר סדרות האג"ח (א', ב', ג', ה') - מוצדקת והוגנת ויש לקבלה ופעול פיה משום שהיא שומרת בשוויוניות על הזכויות של כלל מחזיקי האג"ח ולא גורמת להרעה במצבו של אף אחד.

עוד ציינו משקיעים פרטיים, כי החברה פועלת בשקיפות לכל אורך השנים וכי היא מדווחת על כל צעד ושעל ונותנת מענה לכל פנייה של כל משקיע וכל מחזיק אג"ח. עוד נאמר כי מי שעוקב אחר הדו"חות של אידיבי, רואה שיפור משמעותי בתוצאות ובערכן של החברות וניכר שההנהלה פועלת בכל דרך אפשרית כדי לפתור את הבעיות.

אחד המשקיעים הפרטיים הוסיף, כי אם הוא צריך לבחור במי לתת אמון - ביו"ר IDB נוחי דנקנר או בנציגות המוסדיים - הוא בוחר בדנקנר.

נזכיר כי בעוד פחות מ-3 שבועות תצטרך IDB לשלם 65 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ד'. נציגות מחזיקי האג"ח דורשת שהתשלום לא יבוצע ממקורות פנימיים של החברה אלא ממקורות חיצוניים, כמו למשל ע"י הזרמת כסף מהמשקיע אדוארדו אלשטיין. IDB דחתה את הבקשה.

"החברה דוחה בכל תוקף את הניסיון להעלות נגדה טענות של חדלות פירעון", נכתב בדיווח של IDB היום. "כידוע, לחברה כושר פירעון של חובותיה השוטפים עד יוני 2013 ותוכנית לפירעון חובותיה לאחר מכן. לא למותר להוסיף כי המדובר בחברה אשר עד למועד זה לא הפרה ולו אחת מהתחייבויותיה למחזיקי אגרות החוב שלה (כמו גם לנושיה האחרים), ושמוכיחה פעם אחר פעם הוצאתם אל הפועל ובאופן מוצלח של מהלכים משמעותיים לצורך עמידה באתגרים שבפניה".

בקופת המזומנים של IDB נמצאים היום כ-200 מיליון שקל ועד יוני 2013 לא צפויים תשלומים מהותיים של החזרי חוב. החברה מציעה למחזיקי האג"ח כי תעביר בנאמנות סכום של 21 מיליון שקל על מנת לשמר את "עקרון השוויון" ולהימנע מהעדפת נושים לכאורה, וכמו כן היא מציינת שגנדן תתחייב להעביר לידיה כספים במידה ואלשטיין יזרים הון נוסף.

אין זו הפעם הראשונה שמחזיקי האג"ח מנסים לטעון להעדפת נושים. לפני כחודשיים, כאשר IDB הייתה צריכה לשלם 35 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ב', הם נקטו צעד דומה ובסופו של דבר נוחי דנקנר הצליח לגייס את אלשטיין להשקעה של 25 מיליון דולר שיושקעו בגנדן, חברה פרטית באמצעותה דנקנר שולט ב-IDB. דנקנר יוצא היום לארגנטינה על מנת לדון עם אלשטיין בהשקעת 75 מיליון דולר נוספים במסגרת האופציה שניתנה לו.