Wonderbook - ספר לימוד כשפים אינטראקטיבי לפלייסטיישן

וונדרבוק מסמן כיוון מעניין מאוד ומדגים איך אפשר לשלב ספרים אינטראקטיביים עם עולם הקונסולות, אולם, הוא מפספס את קהל היעד שלו בארץ בגלל חוסר הדיבוב או התרגום שלו לעברית. כמו כן, חשוב להבין שמדובר בספר ולא במשחק רגיל

תעשיית הגיימינג מחפשת כל הזמן דרכים להרחיב את העולם שלה. הטרנדים מהשנים האחרונות הם שלטי תנועה או מצלמות תנועה, היודעים לזהות את תנועות השחקן העומד מול מסך הטלוויזיה. הפעם החליטו בסוני לשלב את עולם הספרים הפיזיים עם העולם הווירטואלי. הספר וונדרבוק: Book Of Spells שנכתב על-ידי הסופרת ג'יי קיי רולינג, מביא את עולם הארי פוטר אל שיעורי למידה בקוסמות, כשהרעיון הוא שהילד יושב בבית, ורואה את עצמו בטלוויזיה מבצע קסמים שאותם הוא לומד בספר, באמצעות השלט המשמש כשרביט.

שליטה: בוונדרבוק מחזירה סוני לקדמת הבמה את אביזר התנועה שלה Move, שיצא לשוק כבר לפני כשנתיים. ה-Move כולל מצלמה וידית משחק הפועלת באמצעות תנועה. השלט משמש כשרביט קסמים, אשר השחקן רואה את האנימציה שלו על המסך. הילד צריך לשבת על השטיח, מול המסך, כאשר המצלמה מצליחה לתפוס בעדשה גם את השחקן וגם את הספר. הסיבה היא שהספר עשוי מברקודים ענקיים, שהמצלמה מזהה ומציגה על המסך, וכך עולם שלם מתעורר לחיים.

קסמים: וונדרבוק מרחיב את העולם של פוטר, לספר לימוד קסמים. הילד המשחק בו לומד לעשות קסמים, באמצעות נפנוף השרביט בצורות שונות באוויר. את האימון, בביצוע הקסמים, ניתן לבצע במשחק באזורים שונים, כמו הנפת חפצים באוויר. מלבד זה, המשחק משלב סיפורים קצרים על הדרכים שבהן נתגלו הקסמים.

עברית: הבעיה הגדולה של וונדרבוק הוא קהל היעד שלו - ילדים. המשחק פועל באנגלית והילד שמשחק בו צריך לחזור אחרי מילים באנגלית ולהבין אנגלית ברמה לא פשוטה. לילדים שאנגלית אינה שפת אמם המשחק הזה ממש לא יתאים, אלא אם כן ההורה רוצה לשבת ליד הילד בזמן המשחק ולתרגם לו כל משפט.

בשורה התחתונה: וונדרבוק מסמן כיוון מעניין מאוד ומדגים איך אפשר לשלב ספרים אינטראקטיביים עם עולם הקונסולות, אולם, הוא מפספס את קהל היעד שלו בארץ בגלל חוסר הדיבוב או התרגום שלו לעברית. כמו כן, חשוב להבין שמדובר בספר ולא במשחק רגיל.

מחיר: 200 שקל עבור הספר והמשחק, או 550 שקל עבור ערכה הכוללת גם את ה-Move.

ציון: 8.