הליגה הברזילאית חצתה את רף המיליארד דולר הכנסות ב-2011

מדובר על עלייה של קרוב ל-30% לעומת המחזור שנרשם ב-2010 ■ איפה מדורגת קורינתיאנס ברשימת קבוצות הכדורגל המכניסות בעולם?

החזרה של כמה מהכוכבים הגדולים ששיחקו באירופה בחזרה הביתה; הצמיחה המטאורית של ניימאר, החלוץ של סנטוס שהפך לשם גדול ברמה עולמית; התחזקותו של מעמד הביניים במדינה, ושיפור ניכר בתרבות הצריכה; וכמובן, באזז עצום סביב הכדורגל לקראת אירוח המונדיאל בקיץ 2014: ישנן סיבות רבות ומגוונות לשיפור הכלכלי המטאורי של ליגת הכדורגל הברזילאית.

החדשות האחרונות מהכיוון הזה הגיעו מבדיקה של בנק ההשקעות Itau BBA, שמצא כי ההכנסות של הליגה הבכירה בברזיל לעונת 2011 חצו, לראשונה, את רף המיליארד דולר, קפיצה של 29.7% לעומת השנה שלפני כן. הצמיחה התאפשרה, בין היתר, בזכות עלייה בהיקף זכויות השידור של הליגה המקומית: 36% מההכנסות ב-2011 הגיעו ישירות מהטלוויזיה.

הקבוצה המכניסה ביותר בברזיל ב-2011 היתה קורינתיאנס, שגם זכתה באליפות באותה שנה. היא סיימה את השנה עם הכנסות בגובה של 281 מיליון ריאלים ברזילאים (כ-131 מיליון דולר), קפיצה של 36% לעומת 2010.

למרות הנתונים החיוביים, עדיין קיים פער ניכר בין יכולת ייצור ההכנסות של הקבוצות הברזילאיות, לבין אלו מהליגות הגדולות באירופה: על-פי דוח נפרד של פירמת רואי החשבון Deloitte, המחזור השנתי של קורינתיאנס מציב אותה רק במקום ה-25 ברשימת מועדוני הכדורגל המכניסים בתבל. סאו פאולו, עם 225 מיליון ריאלים (כ-105 מיליון דולר), במקום ה-32 בדירוג העולמי (ובמקום השני בברזיל).

אגב, מי שכבר הבטיחה את הזכייה באליפות של עונת 2012 של הליגה, שמסתיימת השבוע, היא קבוצת פלומיננזה.