הוט תחליף את המימון הבנקאי באג"ח פרטיות שינפיק דרהי

האג"ח יונפקו על ידי חברת אלטיס של פטריק דרהי, והקרן תיפרע ב-2019

חברת התקשורת הוט תהפוך בקרוב לחברה פרטית, לאחר שאסיפת בעלי המניות שלה אישרה את העסקה שבמסגרתה ירכוש בעל השליטה, פטריק דרהי, את מניות הציבור.

בינתיים, כשהיא עדיין בורסאית, הוט מעדכנת על ארגון מחדש של החוב שלה. כיום יש לחברה מימון מבנקים בישראל (הפועלים ולאומי), והמימון החדש, שיחליף אותו, יתבצע באמצעות אלטיס - חברה שבשליטתו של דרהי. תנאי מתלה לקיום המימון החדש, הוא השלמת עסקת המיזוג, שאחריה יחזיק דרהי (באמצעות חברות שבשליטתו) ב-100% ממניות הוט.

המימון החדש יכלול הנפקת סדרת אג"ח של הוט לאלטיס, בערך נקוב כולל של 1.9 מיליארד שקל ובריבית שנתית של 6.3%. סכום הקרן ייפרע במועד אחד ב-2019, והריבית תשולם פעמיים בשנה מ-2013. נכסי הוט והחברות-הבנות ישועבדו לטובת אלטיס, להבטחת ההתחייבות.

במקרה של הפרת התחייבויות תתווסף ריבית חריגה של 2.75% לשנה. סכום הקרן ישמש את הוט לפירעון האשראי הבנקאי הקיים. נזכיר, כי ב-2011 חתמו הבנקים והוט על הסכם מימון חדש, ובו מסגרות אשראי בהיקף של עד 3.4 מיליארד שקל.

המימון יכלול גם מסגרת אשראי של 320 מיליון שקל שתעמיד אלטיס להוט. כדי להעמיד את הסכומים הללו, דרהי צפוי לגייס מימון ממשקיעים זרים. אלטיס תגייס את הכסף במסגרת הנפקת אג"ח פרטיות, שכוללות גם שיעבוד של זכויות אלטיס כלפי הוט.

האג
 האג