הדולר והאירו קבעו שער יציג ביציבות; הדולר סביב 3.8 ש'

האירו עלה קלות ל-4.958 שקלים ■ נתוני מאקרו מעודדים בסין ■ בריטניה שוקלת לפתוח את הסכמי הסחר עם ישראל בתגובה להודעת נתניהו

המסחר במט"ח התנהל היום (ב') ביציבות כאשר שערו היציג של הדולר נקבע בירידה של 0.07% ל-3.8 שקלים, בעוד האירו התחזק בשיעור דומה ל-4.958 שקלים. נשאלת השאלה האם מגמת ההתחזקות של השקל שהובילה אותו לרמה של כ-3.8 שקלים הגיעה תימשך גם בעתיד?

בזירת המט"ח העולמית הדולר מתחזק מול מרבית המטבעות, אולם מול האירו הוא נחלש לפי שעה בכ-0.15% ונסחר סביב 1.3 דולרים לאירו.

בחדר העסקאות של בנק ירושלים מעריכים כי , מחיר הדולר/שקל קרוב לתחתית ומיצוי ההתחזקות שלו יתכן שמותירה לו לכל היותר עוד כ-1%+/- . "רף ה- 3.77/78 מהווה נקודת תמיכה חזקה מאד ואנו בספק אם תישבר בתנאים הנוכחיים", נכתב בסקירה שפרסמו. "הסיבות העיקריות לחולשת הדולר נובעות בעיקר מגורמים חיצוניים שעליהן נמנות: התיאבון לסיכון שהולך וגובר, העליות בבורסות השונות בעולם, העדר פתרון לצוק הפיסקאלי של ארה"ב והאופטימיות המוגזמת לגבי גוש האירו".

מבחינת הגורמים המקומיים שאמורים להחליש את השקל בבנק ירושלים מעריכים כי נתוני מאקרו כגון היצוא, אבטלה, תעסוקה חלקית וכן בגידול בגירעון בעקבות "עמוד ענן" יהיו בין הגורמים המרכזיים שיובילו להיפוך המגמה. "אנו רוצים להאמין כי התחזקות השקל מתבססת על גורמים טכניים בלבד והיא קצרת טווח. כמו-כן אנו מעריכים ההיגיון הבריא ישוב לשלוט בשווקים ואז נראה את הדולר מתחזק משמעותית. אנו תוחמים את טווח המסחר לשבוע זה בין 3.7750 ל-3.8470".

בריטניה שוקלת להחזיר את השגריר מישראל בתגובה להחלטת הממשלה לבנות 3,000 יחידות דיור מעבר לקו הירוק, באזור E1 במעלה אדומים, גוש עציון ואריאל. כך מדווחת רשת "סקיי". "כל האופציות על השולחן", אמר מקור בריטי לרשת "סקיי". ממשלת בריטניה תדון בהמשך היום על תגובתה למהלך של ממשלת ישראל. לפי הדיווח, מלבד החזרת השגריר שוקלת ממשלת בריטניה להשעות את הסכמי הסחר עם ישראל. (לסיפור המלא)

בורסות אירופה מתנהלות היום במגמה חיובית, זאת חרף הנתונים השליליים שפורסמו היום ביבשת, במרכזם מדד מנהלי הרכש לחודש נובמבר שרשם קריאה של 46.2 נקודות. למעשה מדובר בהתכווצות כלכלית שנמשכת כבר 16 חודשים ברציפות.

היום צפויים להתכנס שרי האוצר של גוש האירו לפגישתם השבועית והשווקים ימתינו לבשורות חדשות ומעודדות, בעיקר לאחר שבסוף השבוע פורסמו נתונים שליליים כגון שיעור האבטלה שטיפס לשיא חדש - 11.7%.