ערן יונגר: "עסקת וודסייד - עלייה של כ-25% בשווי המאגר"

האנליסט ירון זר מגיב להודעת השותפות ב"לוויתן" על הבחירה בוודסייד כשותף האסטרטגי ב"לוויתן": "מדובר בבשורה חיובית עבור משק האנרגיה אבל אכזבה קלה עבור המשקיעים ב'לוויתן'"

שותפות "לוויתן" דיווחו היום (ב') חגיגית על הבחירה בוודסייד האוסטרלית להיות השותף האסטרטגי ב"לוויתן", ו"גלובס" שוחח עם מספר אנליסטים מובילים בתחום.

אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים ירון זר מציין בתחילת דבריו כי "בסה"כ מדובר בבשורה חיובית עבור משק האנרגיה אבל בשורה מאכזבת קלה עבור המשקיעים ב'לוויתן'. בחירה בוודסייד היא בחירה טובה וכולנו צריכים לקוות שהעסקה אכן תיסגר. בסה"כ מדובר בחברה רצינית, מבין הגדולות בעולם בתחום הנזלת הגז, ובעלת ניסיון של קרוב ל-30 שנה בתחום"

יחד עם זאת מדגיש זר כי "תמחור העסקה מעט מאכזב. יש לשים לב כי סך של עד מיליארד דולר צפוי להתקבל בתוך טווח של כ-10 שנים מהיום. בנוסף, הסכום הזה מותנה במחירי הגז העתידיים. אם משקללים את אלמנט הזמן והסיכון בגין תוספת התמורה, אזי בסך הכל השווי הכולל של העסקה מעט מאכזב".

בסיכום דבריו אומר זר כי "למשקיעים לטווח ארוך, אין ספק כי מדובר בבשורה חיובית, שכן מדובר בהתקדמות משמעותית לקראת כניסת וודסייד למאגר. מדובר בהורדת הסיכון הכולל לפרויקט".

ערן יונגר: "הצפת ערך הן בהיבט הפיננסי והן בהיבט התפעולי"

ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון, מציין כי "בעסקת וודסייד ישנה הצפת ערך הן בהיבט הפיננסי והן בהיבט התפעולי. אנו רואים כעת מאגר גז עם שני מפעילים משמעותיים, נובל בהפקת הגז הטבעי ווודסייד בהנזלת הגז. עסקת וודסייד לפיו תשלם הרוכשת כ-1.25 מיליארד דולר תמורת כ-30% מהמאגר והתחייבה לשלם בעתיד עד כ-1 מיליארד דולר נוספים על מכירות הגז הנוזלי בעתיד.

בהיבט האופרטיבי אנו רואים כאן הצהרת כוונות של השותפויות הנוכחיות כמו גם של וודסייד לפעול לפיתוח המאגר לשוק הישראלי ולייצוא. נוסף על כך, התחייבה וודסייד לשלם כ-50 מיליון דולר נוספים על קידוח הנפט. אין ספק כי החתימה על ההסכם והעברת התשלומים באבני הדרך כרוכה במעבר משוכות בירוקרטיות אולם מעבר משוכות אלו חיוני לפיתוח המאגר עם שותף אסטרטגי וללא שותף אסטרטגי בכל מקרה".

בשולי הדברים מעיר יונגר כי "אנו סבורים כי גם בתרחיש בו ההסתברות לתשלום עבור הגז הנוזלי הינה נמוכה עדיין יש כאן עלייה של כ-25% בשווי המאגר לעומת המחיר כפי שהשתקף לפני תחילת המסחר הבוקר".

אלה פריד מעלה המלצה ומחיר יעד לרציו

אלה פריד, אנליסטית בכירה בלאומי שוקי הון, מציינת כי "ההודעה הנוכחית מהווה אבן דרך חשובה", ומוסיפה כי "רוב הסיכויים שהייצוא מ'לוויתן' יתבסס על החלפת מכסות יצוא עם מאגר תמר, ויגיע לכ-78% מהמאגר. יתרת הגז במאגר תיועד ככל הנראה לשוק הדומסטי וייתכן שגם למדינות שכנות, כמובן אם ירשה זאת המצב המדיני".

פריד מעלה המלצתה לרציו ל"תשואת יתר" ואת מחיר היעד ל-45 עד 50אגורות, למרות ששווי העסקה מעניק אפסייד תיאורטית של כ-65%. פריד מותירה את ההמלצה "תשואת יתר" למניות הבאות: דלק קידוחים , אבנר , דלק אנרגיה וכהן פיתוח .