נסרדישי: לא להעלות את מס החברות ולא להטיל מס ירושה

מנהל רשות המסים לשעבר טוען כי על מנת לצמצם את הגירעון יש לבטל חלק מהפטורים ממסים שמעניקה הממשלה בהיקף של 83 מיליארד שקל

יהודה נסרדישי, לשעבר מנהל רשות המסים, קורא היום (ג') לא להעלות את מס החברות ולא להטיל מס ירושה מחשש לבריחת הון מישראל.

"אני מקווה שמס החברות לא יעלה באחוז נוסף ויישאר 25%", אמר נסרדישי בכנס היערכות במסים 2013 שערכה פירמת פאהן-קנה בהרצליה. "נטל המס גבוה, ולכן הממשלה לא צריכה להעלות יותר מסים ליחידים ולחברות".

נסרדישי, שהיה גם חבר בוועדת טרכטנברג, אמר כי הקריאות להחלת מע"מ דיפרנציאלי אינן ניתנות ליישום: "למרות שאת רוב המע"מ בישראל משלמים העשירים, מדובר במס רגרסיבי שפוגע בשכבות החלשות. לא ניתן יהיה לאכוף בישראל מע"מ דיפרנציאלי".

נסרדישי טען כי על המדינה לצמצם את הפטורים ממסים שהיא מעניקה על מנת לצמצם את הגירעון: "היקף הפטורים במדינה מסתכם ב-83 מיליארד שקל, ולכן המדינה צריכה לשקול צמצום חלק מהפטורים על מנת להקטין את הגירעון התקציבי".

הוא גם הביע התנגדות למס ירושה כשאמר: "במונחים של עלות מול תועלת יברח הון רב מישראל, ולכן יצא שכרנו בהפסדנו".

רו"ח יגאל רופא, מנהל מחלקת המסים בפאהן-קנה, התייחס לפעילות רשות המסים להרחיב את בסיס המס, החל מרפורמת המס הגדולה שנכנסה לתוקף ב-2003 ועד לחקיקת חוק הרווחים הכלואים ב-2012.

לדבריו, "ניתן לראות מגמה של המחוקק ורשות המסים להרחיב את בסיס המס ולקבוע סטנדרטים חדשים בכל הקשור לחובות הדיווח והגילוי. בכך מנסה מדינת ישראל להשתוות למדינות המפותחות ובראשן ארה"ב. על מנת שהתהליך ימוצה ויצליח, תידרש כנראה הטלת חובת דיווח כללית על אזרחי המדינה".