מכרז להמשך סלילת כביש 6: יתארך דרומה עד מחלף לקיה

עלות הפרויקט מוערכת ב-200 מיליון שקל ■ הקטע הדרומי מסתיים כיום במחלף מאחז

משרד התחבורה פרסם היום מכרז להמשך סלילת כביש 6 דרומה עד מחלף לקיה. מדובר בפרויקט הנכלל במסגרת תוכנית נתיבי ישראל, שנועדה לחבר את הנגב ואת הגליל למרכז הארץ באמצעות רשת מהירה ומתקדמת של כבישים ומסילות ברזל.

המכרז שפורסם כולל את קטע הכביש מלהבים מזרח ועד צומת לקיה (קטע 21), באורך של יותר משישה קילומטרים. עלות הפרויקט מוערכת ב-200 מיליון שקל. קטע זה ימשיך קטע באורך דומה הנסלל בימים אלה על ידי חברת סולל בונה, ממחלף רהט ועד מחלף להבים, בעלות של 315 מיליון שקל.

סולל בונה זכתה במכרז לביצוע הקטע באוגוסט ובעת פרסום זכייתה אמר שר התחבורה ישראל כץ כי המכרז הנוכחי יתפרסם בתוך שבועות אחדים וכי מכרז נוסף להארכת הכביש, מלקיה לצומת שוקת, יתפרסם עד סוף השנה. ואולם סולל בונה קיבלה צו תחילת עבודות רק ב-5 בנובמבר, לאחר שהאוצר עיכב את העברת התקציב לביצוע העבודות והעביר לבסוף את הכסף רק לאחר ששר התחבורה פנה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה.

הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל מסתיים כיום במחלף מאחז, צפונית לבית קמה ומתוכנן בהמשך להגיע עד צומת הנגב, דרך מחלף שוקת, נבטים ורמת חובב, לאורך 60 קילומטר. פתיחתו של קטע 21 מתוכננת למחצית הראשונה של שנת 2015. "סלילת הקטעים החדשים בין להבים לצומת הנגב תאפשר להסיט את התנועה העוברת בתוך באר שבע דרומה ותגביר את רמת הבטיחות ואת הנגישות לדרום הארץ", אמר כץ.

תוכנית הארכת כביש 6
 תוכנית הארכת כביש 6