בית המשפט עיכב פרסום מכרז לדיור בר-השגה בהרצליה

זאת עד לקבלת החלטה בעתירה שהוגשה ע"י עיריית הרצליה והוועדה המקומית

הישג לעיריית הרצליה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר בנוגע להתנגדותם לאופי פרסום מכרז לדיור בר-השגה בעיר. בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע היום (ג') כי המכרז לשכירות ארוכת-טווח בהרצליה לא יפורסם, עד שלא תתקבל החלטה בבית המשפט בנוגע לעתירה שהוגשה בנידון על-ידי עיריית הרצליה והוועדה המקומית.

מדובר במכרז הנוגע ל-215 יחידות דיור, שאותו מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון היו צפויים לפרסם בקרוב. המכרז היה אמור להתפרסם כחלק ממסלול ב' של המכרזים המיועדים להשכרה, וככזה היה מיועד כולו לשכירות ארוכת-טווח.

כמו המכרז הקודם שפורסם באותו המתווה, מכרז לבניית 238 יחידות דיור בשכונת נאות עוזי ברעננה, 25% מהדירות בפרויקט מיועדות לזכאי משרד השיכון שייהנו משכירות מפוקחת, והשאר יושכרו בשוק החופשי.

כאמור, עיריית הרצליה והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הרצליה הגישו הבוקר עתירה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כנגד שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל.

במסגרת העתירה התבקש בית המשפט להורות על ביטול החלטת השר, המשרד והמינהל להקצות בגליל ים רק חלק מהדירות לזוגות זכאי משרד השיכון במחירים מפוקחים, ולהורות על פרסום מכרז התואם את התוכניות המקוריות, שלטענת העותרים קובעות כי כל 215 יחידות הדיור יהיו מיועדות לזכאים.

במסגרת הפנייה לבית המשפט הגישה העירייה בקשה לצו ביניים, במסגרתה מתבקש בית המשפט להוציא צו המורה לשר, למשרד ולמינהל להימנע מפרסום המכרז עד אשר תתקבל החלטה בעתירה.

כאמור, בית המשפט קבע היום כי המכרז לא יפורסם עד שתתקבל החלטה בנושא. עוד נקבע כי על משרד השיכון, שר השיכון והמינהל להעביר תגובה לבית המשפט עד יום ראשון הקרוב. דיון בעתירה נקבע ל-16 לדצמבר, יום ראשון בעוד שבועיים.

ממשרד השיכון נמסר בתגובה: "משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל מחויבים ופועלים בדיוק בהתאם לתב"ע שבתוקף. 215 יח"ד במתחם ישווקו בידי מינהל מקרקעי ישראל. כל הדירות המשווקות על-ידי המינהל יצאו בהתאם לתנאי התב"ע כדירות לזכאים (כלומר חסרי דירה), כאשר 25% מהדירות ישווקו במחיר מפוקח. אין בכוונתנו להתייחס מעבר לכך לעתירה שאפילו לא הגיעה לידינו".