חוש הומור גרמני: נחשפה אאודי RS6 סטיישן החדשה

עם תאוצה מאפס ל-100 ב-3.9 שניות ו-305 קמ"ש, זוהי המשפחתית-השימושית המהירה בעולם מייצור סדרתי

לגרמנים יש חוש הומור, אם כי לעיתים קצת קשה להבין אותו. דוגמה טובה היא האאודי RS6 סטיישן החדשה, שהושקה אתמול (ג'). למכונית יש מרכב סטיישן שימושי, שמתאים להובלה של משפחות על טפן, ציודן וחיות המחמד שלהן.

אבל זו רק העטיפה, שמתחתיה מסתתרת המשפחתית המהירה ביותר בעולם מייצור סדיר. מנוע ה-V8 בנפח 4 ליטר של המכונית מייצר 560 כ"ס ומומנט של 70 קג"מ ודוחף את המכונית הגדולה מאפס ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות בלבד - מהר יותר מכמה מכוניות פרארי ופורשה מכובדות.

המהירות הסופית היא סוגיה בפני עצמה. המכונית יורדת מפס הייצור עם מגביל מהירות אלקטרוני ל-250 קמ"ש אבל המהדרין יכולים להזמין גם שתי חבילות אופציונליות. האחת מעלה את המהירות הסופית ל-280 קמ"ש והשנייה, קיצונית יותר, מאפשרת לסטיישן הגדולה הזו להגיע ל-305 קמ"ש אמיתיים. בחבילה הקיצונית מגיעה המכונית גם עם בלמי מירוצים מסיבי פחמן. ואחרי כל זה היצרן מצהיר על צריכה ממוצעת של כ-10 קילומטר לליטר, למי שייסע ב-100 קמ"ש.

כבעבר, אנו מניחים שניתן יהיה להזמין את המכונית בהזמנה מיוחדת גם בישראל במחיר משוער שינוע סביב ה-1.5 מיליון שקל. נזכיר, שכמה לקוחות ישראלים - ובהם גם עידן עופר, האיש והחשמלית בעצמו - כבר רכשו בעבר בארץ את דגמי ה-RS6 מהדור הקודם.