צו מאסר לאייל שני: אם לא ישלם חובו עד יום א' - ייכלא

(עדכון) - אלשיך: "אייל שני הפר ברגל גסה את החלטות בית המשפט" ■ "שני הגיש לביהמ"ש דוחות תמוהים ו'הואיל' לדווח על הכנסה של 4,000 שקל בלבד" ■ שני: אני מעביר מדי חודש 50 אלף שקל לקופת פשיטת-הרגל

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, הוציאה היום (ד') צו מאסר נגד השף המפורסם אייל שני למשך 45 יום. צו המאסר יכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב ויתבטל רק אם שני ישלם את כל חובותיו - כ-200 אלף שקל - עד אז לקופת פשיטת-הרגל.

בכך קיבלה אלשיך קיבלה את בקשת הנאמנים לנכסיו של שני, עורכי הדין ארז חבר ומרדכי האן-ברקוביץ', להוציא צו מאסר נגד שני, בטענה כי השף המפורסם מפר את הוראות בית המשפט ואינו מעביר את הסכומים שנקבעו לקופת פשיטת-הרגל.

"אייל שני הפר ברגל גסה את החלטות בית המשפט, ולכן, אם הוא לא יתכבד וישלם את חוב הפיגורים שצבר בתשלום החודשי לקופת פשיטת-הרגל עד ליום ראשון הקרוב, 9 בדצמבר 2012 בשעה 12:00, לא יהיה מנוס ממאסרו לתקופה של חודש וחצי, או עד שיתרצה וישלם את החוב", כתבה אלשיך בהחלטתה.

לדברי השופטת, היא שקלה את הדברים היטב, ולא בלב קל הורתה על מאסרו של שני, זאת גם ובעיקר נוכח העובדה שצעד כזה עשוי לפגוע גם בהכנסות המדיה המשולמות לנאמנים. "אלא ששני, על דרך התנהלותו הנמשכת והאורח בו החליט, פשוטו כמשמעו, לשים ללעג ולקלס את ההחלטות שניתנו בעניינו, נראה כמי שאינו מותיר בידי ברירה מרובה: אין לי אלא להצר כי אורח ההתנהלות שסיגל לעצמו חייב זה פוגע לא רק בנושים אלא אף בו עצמו.

"כך, למשל, לו טרח לקיים את הסדר הנושים הראשון שהתקבל, יכול היה למצוא עתה במצב בו רוב הסכום שנדרש אז היה כבר מצוי בקופה", כתבה אלשיך. אלא שלדבריה, "שני בחר להפר את הצו ברגל גסה, תוך שימוש בטענות שאינן אמת, ועתה הגיעו הנושים לכדי כך שהם מסרבים לפשרה ועומדים על גביית דיבידנד מלא, 100% מחובות החייב".

"דוחות תמוהים"

בהחלטתה העבירה אלשיך ביקורת נוקבת על התנהלותו של שני. לדבריה, "שני הגיש לבית המשפט דוחות לא מנומקים ותמוהים, במסגרתם 'הואיל' לדווח על הכנסה בת 4,000 שקל בלבד. זאת, כמו לא היו דברים מעולם ולא ניתנה החלטה שיפוטית שהפריכה כליל את גרסתו הקודמת, בה התייחס להכנסה בת 6,000 שקל".

לדברי השופטת, "שני נאמן, לצערי הרב, לדרכו, ממשיך להתל בבית המשפט ולהתעלם מהכרעות שיפוטיות. או שמא, כדרכו, הוא מתכוון להמתין כי יסתיימו כל הדיונים - ואז 'לשקול' האם ועד כמה בכוונתו לכבד את מה שנפסק".

"המשורר כאן"

קודם להחלטתה של אלשיך התקיים דיון מתוח בבקשת הנאמנים על נכסיו של שני להוציא צו מאסר נגדו. זאת בטענה כי שני, כוכב התוכנית "מאסטר שף" המשודרת בערוץ 2, מפר את החלטות בית המשפט ואינו מעביר את סכומי הכסף הדרושים לקופת פשיטת-הרגל.

בדיון ניטש ויכוח עז בין פרקליטו של שני, עו"ד ארנון שגב, לבין הנאמן, עו"ד ארז חבר, בנוגע להתנהלותו של השף המפורסם. בעוד שעו"ד שגב טען כי שני משלם לקופת פשיטת-הרגל את "כל מה שיש לו", ומעביר מדי חודש 50 אלף שקל עבור נושיו הרבים - טען הנאמן כי שני אינו מעביר מספיק כסף לקופה ומתחמק מלמלא את החלטותיו של בית המשפט.

"שני מעביר 50 אלף שקל מדי חודש לקופת פשיטת-הרגל. זה הרבה יותר מ-25 אלף השקלים שקבע בית המשפט כי עליו להעביר. 1.25 מיליון שקל כבר נצמאים בקופת פשיטת-הרגל. 350 אלף שקל נכנסו רק מתחילת השנה לקופה", טען עו"ד שגב.

בניגוד גמור לכך, טען הנאמן כי שני מעביר רק כ-6,000 שקל מדי חודש לקופה מתוך הכנסותיו מהמסעדות שהוא קשור בהן ("צפון אברקסס", "המזנון", ו"הסלון"), ולדבריו בכך הוא מפר את צו התשלומים.

לטענת הנאמן, לפי החלטת בית המשפט, שני צריך להעביר לקופת פשיטת-הרגל 25 אלף שקל מדי חודש בגין הכנסותיו מהמסעדות, ובנוסף את כל תקבולי המדיה שהוא מקבל בגין הופעותיו בטלוויזיה ובפרסומות.

שני, לעומת זאת, טען כי הוא עובד כשכיר במסעדות הללו, ושכרו נמוך, וכאמור הוא מעביר ממילא את כל מה שהוא מרוויח - הן בגין המסעדות והן בגין תקבולי המדיה - לקופת פשיטת-הרגל.

פרקליטו של שני התייחס היום לדברים וציין כי קיימת מחלוקת פרשנית בין הצדדים לגבי השאלה כמה כסף על שני להעביר. לאחר שהעלה את הטענה, רמזה השופטת אלשיך כי היא תומכת בעמדת הנאמנים: "על איזו מחלוקת פרשנית אתה מדבר? 'המשורר יושב כאן - לא צריך לעשות ערב לזכרו'. אני יודעת בדיוק מה קבעתי".

"בקשה חמורה"

בתחילת הדיון האשים עו"ד חבר את פרקליטיו של שני כי בבקשה שהגישו לבית המשפט, הם העלו כלפיו וכלפי הנאמן הנוסף, עו"ד מרדכי האן-ברקוביץ, טענות-שווא. "ספגתי השמצות ועלבונות בעבר, אבל בקשה חמורה כמו זו של שני לא ראיתי", אמר עו"ד חבר.

הנאמן התייחס בדבריו לבקשה שהוגשה שלשום (ב') על-ידי שני, שבה ביקש לבטל את הדיון בבקשת הנאמנים לאסור אותו. בבקשתו העלה שני, באמצעות פרקליטיו, טענות קשות ביותר נגד הנאמנים, וטען כי השניים פועלים בחוסר תום-לב בעניינו ומטעים את בית המשפט בבקשתם לאסור אותו.

בתום הדיון היום אמר עו"ד שגב ל"גלובס" כי כל טענותיו של שני לגבי התשלומים שהוא מעביר מגובות במסמכים. "אייל שני מעביר 50 אלף שקל נטו לקופת פשיטת-הרגל מדי חודש, והוא שמח על ההזדמנות להחזיר את החובות אליהם נקלע משנת 2000. אני מאמין שאייל ימשיך לעבוד ולהרוויח כסף על מנת לשרת את הנושים", אמר.

"דוחות שהם לעג לרש"

בדצמבר 2011 מינתה אלשיך את עו"ד חבר והאן-ברקוביץ כנאמנים לנכסיו של שני וחייבה את שני להעביר תשלום חודשי על סך 25 אלף שקל לקופת פשיטת-הרגל. אלשיך קבעה כי שני הפר את הפרה יסודית ומוחלטת את הסדר הנושים שנעשה עמו והגיש דוחות שקריים בדבר הוצאותיו והכנסותיו.

כבר במסגרת החלטתה מדצמבר אשתקד ציינה השופטת אלשיך כי הכנ"ר, ד"ר דוד האן, צריך לבחון יחד עם רשויות התביעה נקיטת הליכים פליליים כנגד שני לפי הוראות פקודת פשיטת-הרגל. העונש המקסימלי בחוק בגין הפרת הוראות בית המשפט על-ידי חייב בפשיטת-רגל הוא 3 שנות מאסר.

שני דיווח בעבר כי הכנסתו החודשית מ-3 מסעדותיו, שפעילותן מבוססת במידה רבה על המוניטין שלו - "הסלון", "צפון אברקסס" ו"המזנון" - הינה כ-6,000 שקל בלבד. ואולם, בניגוד לדיווחו כי הוא עובד כשכיר במסעדות, התעורר חשד כי 3 המסעדות מוחזקות למעשה בבעלותו או בבעלות משותפת עם שחר סגל.

"עניין לנו בחייב שהפך ידוען ('סלבריטי') לכל דבר ועניין, שהועסק שוב ושוב בתוכניות טלוויזיה ב'פריים-טיים', שמופיע בפרסומות ושחשוד בכך שהוא שותף במספר מסעדות יוקרה. אלא מאי? הדוחות שהוא מגיש הינם דוחות לקוניים בבחינת 'לעג לרש', כל שהם מכילים הוא הצהרה קצרה על הכנסה נטו של 6,000 שקל ממשכורת, בלא התייחסות להכנסות ממקורות אחרים. אין צורך להכביר מלים עד כמה מופרך הוא המצג" כתבה אלשיך.

שני עירער על ההחלטה לבית המשפט העליון, ובאפריל 2012 הגיש גם בקשה לעיון מחדש בגובה צו התשלומים שהוטל עליו. לחילופין, הוא ביקש לעכב את ביצוע ההחלטה עד לבירור הערעור.