חסינות לערוץ 10: זכה במשפט נגד רשת על "הישרדות"

ביהמ"ש קיבל את התביעה שהגיש ערוץ 10 ופסק כי רשת לא תוכל להתקשר עם CASTAWAY ולהעביר אליה את התוכנית ■ "יש ראיות לכאורה להפרת ההסכם, לערוץ 10 ניתנה אופציה בלעדית לניהול מו"מ" ■ רשת: נערער לעליון

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל הבוקר (ד') את התביעה שהגיש ערוץ 10 נגד חברת CASTAWAY ופסק כי זכיינית ערוץ 2 רשת לא תוכל להתקשר עמה ולהעביר אליה את התוכנית "הישרדות".

מדובר בתביעה במסגרתה ערוץ 10 ביקש צו מניעה האוסר על רשת להתקשר עם החברה הבריטית המחזיקה בזכויות פורמט הריאליטי המצליח. זאת לאחר שרשת הודיעה כי רכשה אותו ממנה, וכי העונה הבאה של "הישרדות" תשודר במסגרת שידוריה. ערוץ 10 דרש פיצוי של כ-4.5 מיליון שקל.

השופט גדעון גינת קבע בהחלטתו כי "ישנן ראיות לכאורה להפרת ההסכם, בין היתר בכך שלא ניתנה לערוץ 10 ההזדמנות לממש את האופציה הבלעדית לניהול משא-ומתן. ככל שערוץ 10 יהיה מעוניין, תנהל CASTAWAY משא-ומתן בנוגע לרכישת הזכויות בפורמט לעונה נוספת ב-3 החודשים הקרובים".

השופט אסר על רשת לבצע כל פעולה או התקשרות עם גורם רלוונטי בנוגע להפקה או שידור של "הישרדות". בנוסף נאסר עליה ללהק, לצלם, להתקשר עם ספקים או לערוך אודישנים לתוכנית.

כמו כן, השופט פסק כי על CASTAWAY ועל רשת לשלם את הוצאות המשפט של ערוץ 10.

"העולם העסקי הוא לא תוכנית ריאליטי"

יואב הלדמן, מנכ"ל ערוץ 10, מסר בתגובה: "ערוץ 10 הביא את פורמט 'הישרדות' לישראל ושידר את התוכנית בהצלחה גדולה במשך 6 עונות. אנחנו נמשיך לעמול קשה בכדי לספק לציבור הצופים בישראל ערוץ טלוויזיה שהוא אופציה ראויה נוספת בשלט לצד ערוץ 2.

"מי שחשב לנצל את חולשתנו הזמנית כדי להפיק בדרכים עקלקלות רווחים לעצמו התבדה אתמול, התבדה היום ויתבדה גם בעתיד. בית המשפט קבע כי אתיקה והגינות חייבות להמשיך להיות עיקרון של ברזל בהתנהלות עסקית בכל ענף וגם בטלוויזיה".

עו"ד ברוך כצמן, שייצג את ערוץ 10, מסר כי מדובר ב"נוק-אאוט משפטי". לדבריו, "מדובר בהחלטה חשובה יותר ששמה תמרור אדום ובולט להתנהלות חסרת תום-לב ודורסנית, החלטה שתשפיע ללא ספק על חיי המסחר. העולם העסקי הוא לא תוכנית ריאליטי שם נגנבים פסלונים לעיתים ללא עונש. הצדק - ובלי ציניות - פשוט יצא לאור. הערוץ החליט להילחם ולא להשלים עם אותה התנהלות חסרת תום-לב ומקוממת - וניצח".

מרשת נמסר בתגובה: "אנו חושבים שבית המשפט שגה בהחלטתו, וניאלץ לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון".

מבאי-כוחה של רשת, משרד ש. הורוביץ ושות', נמסר כי לאחר עיון בהחלטה שניתנה הבוקר הם סבורים כי למרבה הצער נפלו בהחלטה מספר טעויות, הן בהיבטים עובדתיים והן בהיבטיה המשפטיים של ההחלטה. "לפיכך, בכוונת רשת לפנות בבקשה למתן רשות ערעור לבית המשפט העליון, להסרת המגבלות הבלתי מוצדקות והחד-צדדיות שהוטלו עליה במסגרת ההחלטה, וכן לפעול למניעת הפגיעה בזכויות השידור וההפקה התקפות של 'הישרדות' אותן רכשה רשת כדין".