קול קורא

"אייל גולן קורא לך" - יש שיאהבו, יש שיתחלחלו, אין מי שיישאר אדיש

"אייל גולן קורא לך", רביעי ושבת 19:00, ערוץ 24

את תוכנית הפתיחה שתשודר הערב (ד') אפשר להניח שתפסידו, אלא אם כן אתם בבית הראשון על מסלול החלוקה של עיתון הערב שלכם. אל תמהרו לייסר את עצמכם: כיאה לערוץ נישה, יהיו לכם מספיק הזדמנויות להשלים את החומר החסר בשידורים חוזרים עוד לפני הפרק השני שישודר במוצאי השבת.

לא בכל יום מתייחס המדור הזה לערוץ 24, אבל לא בכל יום מצליח ערוץ נישה ליצור פורמט של תוכנית ריאליטי שמספר צופיה חורג בהרבה מהמקובל: יותר מ-11% רייטינג היו לגמר "אייל גולן קורא לך" בעונה שעברה, נתון שלקוח מהלקסיקון של ערוצי הברודקאסט.

מה הופך את התוכנית הזאת למצליחה כל-כך? ובכן, בעונה שעברה יצא לי לבקר על הסט של אחת מתוכניות הגמר. האווירה הייתה שונה מכל מה שמוכר בתוכנית טלוויזיה אחרת: עשן כבד של סיגריות כמעט בכל פינה, בופה של ג'חנון, כוסות של קפה שחור במקום נס קפה מגורען.

כאאוטסיידר, הייתי מהופנט: אין שופט שמגיע לסט ולא מתקבל על-ידי חבריו בחיבוקים ונשיקות כאילו היה אח אובד, המתמודדים הנרגשים לא הפסיקו להשיא עצות זה לזה, ורק מרינה קבישר אחת, שפנים אל פנים מסתבר שהמצלמה עושה לה עוול, מסתובבת ביניהם כקרחון שניתק ונסחף מיבשת רחוקה.

"אייל גולן קורא לך", התנחלה בלבבות צופיה מפני שהיא חוגגת את עצמה ללא הפסקה וללא שום יומרה: כשהם משתטים - הם משתטים, כשהם כועסים - הם כועסים, כשהם צוחקים - לא מדובר בפאנץ' כתוב ומתוכנן היטב, אלא במשהו שהלהיב אותם באותו רגע.

אגב "אותם", הרי שהעונה הזאת יש "אותם" חדשים: יוסי גיספן, המשורר הלאומי, נשאר על כס השיפוט. גם עדי ליאון וירון אילן נותרו לצדו. חיים רביבו עזב את הפאנל ,ובמקומו באו דודו אהרון והליהוק המפתיע - "אשכנזי המחמד" של התוכנית, גל אוחובסקי. כמו קבישר, גם אוחובסקי מייצג את ההיפך הגמור ועל-ידי כך מסייע להגדיר את האחרים.

אם להגיש את השורה הבאה בלי להעביר אותה במכבסת המילים של הפוליטקלי קורקט, הרי שקבישר היא הרוסייה השווה שלא רואה אותם ממטר, ואוחובסקי הוא ההומו האשכנזי, נצר לאליטה נכחדת. בכל מקום אחר שלא על הסט הזה, השניים האלה הם החומר שממנו עשויות הדאחקות בין הצוות - וכנראה שגם בין הצופים בתוכנית.

גם אם אתם לא נמנים עם מעריצי אייל גולן בפרט וערוץ 24 בכלל, עשו לעצמכם טובה ופרגנו לכם לפחות צפייה אחת בעונה החדשה. מדובר בחוויה שונה כל-כך מהצפייה בתוכניות טלוויזיה אחרות. יש מי שיאהב, יש מי שיתחלחל, אין אחד שיישאר אדיש.