האגו של הוט מובייל

התגובה למבצע של גולן טלקום היא יותר ממאבק שיווקי

התגובה של הוט מובייל למבצע של גולן טלקום היא הרבה יותר ממאבק שיווקי רגיל. מדובר במאבק יצרי על הישרדות חברת הסלולר הרביעית בישראל, ולא יהיה זה מוגזם להניח כי הבעלים פטריק דרהי, שמחזיק גם בחברת כבלים בצרפת, לא מוכן לאפשר לגולן טלקום - שבה שותפה המתחרה שלו בצרפת, חברת פרי טלקום - לפגוע בו בישראל.

מדוע הוט מובייל החליטה גם היא לשבור את השוק ולהגיב למבצע האגרסיבי של גולן טלקום (49 שקל ל-6 חודשים למנויים חדשים), בזמן שהיא מתקרבת ליעד שהציבה לעצמה - גיוס של 500 אלף לקוחות בתוך חצי שנה?

התשובה, לפי ההערכות, היא שהמבצע של גולן פגע בפוטנציאל גיוס הלקוחות שמבקשים לעזוב את החברות הוותיקות, זאת במקביל לכך שהחברה זיהתה שלקוחות קיימים מבקשים לנטוש אותה ולעבור למתחרה.

הוט מובייל לא יכלה להשלים עם הדברים הללו. גם היא מבינה שאין מקום ל-5 חברות סלולר בשוק, והיא מסמנת הלכה למעשה כי ברצונה להפיל את גולן טלקום לקרשים. זאת בניגוד לשחקניות הוותיקות - פרטנר, סלקום ופלאפון - שלא לוקחות חלק במשחק הזה, משום שהן יודעות שמדובר בקרב שבו הן רק יפסידו.

מבצע מתוחכם

מעט מאוד אנשים שמו לב לתחכום שבמבצע של הוט מובייל. החבילה השגרתית ("הכול כלול") שמציעה החברה עולה 89 שקל, ואולם המתניידים החדשים שיצטרפו אליה ישלמו חצי שנה לאחר מכן 99 שקל לאותה חבילה בדיוק. כלומר, בדומה לגולן טלקום, גם הוט מובייל מבינה שבסכומים כאלה היא לא תוכל להרוויח, ולכן היא מצאה דרך מוצא.

שנית, המבצע מתחלק לשני מסלולים: הראשון - 49 שקל לחצי שנה למי שמצטרף דרך האינטרנט; השני - שכולל חבילה זהה אך לתקופה של 4 חודשים בלבד, למי שיצטרף דרך מוקדי המכירה של החברה. הסיבה לכך היא שהוט מובייל מגייסת פחות מנויים דרך אתר האינטרנט.

גולן טלקום, לעומתה, עובדת במודל שונה שבו היא לא מפעילה מוקדי מכירה ואף הכריזה לא אחת בעבר כי היא מעדיפה להשקיע בהורדת המחיר לצרכן ולא בפרסום.

מדובר בקשקוש מוחלט, שכן לאחרונה החלה החברה לפרסם במגזר הערבי בהשקעה לא מבוטלת. הסיבה שהיא לא נוחלת הצלחה גדולה טמונה בכך שהשימוש במגזר במודל של כרטיסי אשראי בחיבור דרך אתר אינטרנט עדיין מוגבל, אך זה מעיד על כך שהחברה מחפשת לגייס מנויים בכל דרך, וגם היא מבינה שבלי פרסום היא תתקשה לעשות זאת.