שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק בכ-0.2% ל-3.81 שקלים

האירו נקבע ברמה של 4.98 שקלים ■ FXCM ישראל: הצמד דולר-שקל עושה את דרכו לשפל של חודש אוקטובר ב-3.78 שקלים

מגמה ישל החלשות קלה בשקל נרשמת היום (ה') בזירת המט"ח, כאשר הדולר היציג נקבע בעלייה של כ-0.2% לרמה של 3.81 שקלים, בעוד האירו רושם עלייה דומה ונקבע על 4.98 שקלים.

בנק ישראל פרסם את יתרות המטבע לחודש נובמבר, לפיהן היתרות בסוף החודש החולף עמדו על 75.67 מיליארד דולר, קיטון בסך 224 מיליון דולר לעומת סוף אוקטובר. הקיטון מוסבר הן בשל העברות ממשלה לחו"ל בסך של 264 מיליון דולר והן בשל משיכות הסקטור הפרטי בסך של 24 מיליון דולר. מאידך, הקיטון קוזז על ידי שערוך יתרות מט"ח בסך 64 מיליון דולר.

מחר יפורסמו נתוני האבטלה במשק האמריקני לחודש נובמבר, והרבה אנליסטים סבורים כי הוא יהיה חלש וכי הצוק הפיסקלי יתחיל לתת את אותותיו על נתוני המאקרו. מכל מקום, זהו הדוח הראשון שמתפרסם לאחר שאזרחי ארה"ב שלחו את אובמה לכהונה שנייה בבית הלבן.

ב-FXCM ישראל מסבירים היום כי הסנטימנט החיובי מגביר את הביקוש למטבעות בעלי תשואה גבוהה יותר מהדולר, ובכלל זה השקל. "הפיחות הרבתי בערכו של הדולר אל מול סל המטבעות העולמי נתן דחיפה נוספת להמשך הירידה של הדולר-שקל, וכעת עושה הצמד את דרכו אל השפל של חודש אוקטובר ל-3.78 שקלים", נכתב.

ב-ATRADE מעריכים כי התחזקותו של השקל צפויה להיבלם באזור ה-3.80 שקלים לאור התחזקותו של הדולר בעולם. "לקראת השעה 15:30 כדאי לשים לב לנאומו של יו"ר הבנק המרכזי של אירופה מריו דרגי, הצפוי להתייחס למדיניות המוניטארית העתידית. אם נאומו יוביל לזינוק של האירו, השקל עלול לשבור את אזור 3.80 שקלים וימשיך מטה לכיוון 3.7871 שקלים המהווה תחתית אחרונה, שנקבעה ב- 17 באוקטובר השנה. אנו נערכים למהלך ירידות משמעותי אם וכאשר התחתית האחרונה תישבר. היעד הבא שלנו ניצב באזור 3.75 שקלים", נכתב.

[לאתר המט"ח]