תקרת שכר? המלצה בלבד

שמונה קבוצות NBA ישלמו העונה "מס לוקסוס" בסך כולל של 77.9 מיליון דולר; השיאנית: לוס אנג'לס לייקרס; שיאנית כל הזמנים: הניקס

תקרת שכר הפכה כבר מזמן להמלצה לא מחייבת ב-NBA. גם בעונה הנוכחית צפויות לשלם כמה מהקבוצות בליגה "מס לוקסוס" בגין חריגה מהתקרה, כאשר הצפי הוא לעלייה דרמטית לעומת העונה שעברה.

נכון לעכשיו, שמונה קבוצות בליגה ייאלצו לשלם "מס לוקסוס" בהיקף כולל של 77.9 מיליון דולר. כהשוואה, בעונה שעברה עמד היקף הקנס על חריגה מהתקרה על 31.9 מיליון דולר - השיעור הנמוך ביותר מאז החלו קבוצות לשלם "מס לוקסוס" בעונת 2002/03.

הרף ממנו מתחילות לשלם קבוצות "מס לוקסוס" עומד על 70.307 מיליון דולר לקבוצה. מי שצפויה לשלם את הקנס הגדול ביותר העונה היא לוס אנג'לס לייקרס - 29.8 מיליון דולר, בין היתר בגלל שלושת החוזים הענקיים שהיא מחזיקה - קובי בראיינט 27.8 מיליון דולר העונה, דווייט הווארד 19.5 מיליון, פאו גאסול 19 מיליון. קבוצה נוספת שחרגה משמעותית היא האלופה מיאמי היט, שתשלם 14.3 מיליון דולר. גם ברוקלין נטס, של המיליארד הרוסי מיכאיל פרוחורוב, תשלם מס לוקסוס של 13.2 מיליון דולר. קבוצות נוספות שצפויות לשלם: ניו יורק ניקס (10.6 מיליון דולר), ממפיס גריזליס (3.8 מיליון), שיקגו בולס (3.2 מיליון) ובוסטון סלטיקס (1.9 מיליון).

העונה משלמות קבוצות קנס של דולר אחד על כל דולר חריגה מהתקרה. בעונה הבאה המס יעלה משמעותית - החל מ-1.5 דולר לכל דולר חריגה, והלאה לפי שיעור החריגה. מאז 2002/03, אז שילמו הקבוצות לראשונה מס לוקסוס, העבירו קבוצות ה-NBA קנסות בסך כולל של 853 מיליון דולר. מעל כולן ניו יורק ניקס עם תשלומי "מס לוקסוס" בסך כולל של 195 מיליון דולר.

שבע קבוצות בלבד לא שילמו קנס על חריגה מהתקרה מאז תחילת הליגה: וושינגטון, אוקלהומה סיטי/סיאטל, ל.א קליפרס, ניו אורלינס, שיקגו (צפויה כאמור לשלם העונה) ושארלוט.

על פי ההסכם הקיבוצי, הכסף שנאסף מתשלומי "מס לוקסוס" מחולק בין כל יתר הקבוצות בליגה שלא חרגו.