כמה יעלה לכם לילה בסוויטה במלון שמדונה ובונו ישנו בה?

14,000 שקל ללילה - זה הסכום שישלם זוג שילון בסוויטה שבה לנה מדונה ■ מה מציעות הסוויטות היוקרתיות שבהן לנו מנהיגים וידוענים - וכמה זה עולה?

כמה עולה לשים את הראש במיטה שבה ישנו נשיאים, ראשי ממשלות, בני מלוכה, שחקני קולנוע ושועי עולם אחרים? תג המחיר של הסוויטות המפוארות ביותר בבתי-המלון בארץ, עם או בלי קשר לידוען כזה או אחר, גבוה מאוד מלכתחילה ואינו שווה לכל כיס - החל מ-4,000 שקל ומאמיר ל-20 אלף שקל ללילה לזוג כולל ארוחת בוקר.

יש מלונאים הטוענים כי הערך ההיסטורי או ה"סלבי" תורם רבות לא רק להילה של הסוויטה אלא גם לתמחור שלה, שכאמור גבוה מאוד מלכתחילה.

"למרות שהחדר כבר השתנה, עדיין העובדה שדוד בן-גוריון נהג לעבוד ולישון בחדר הזה מעלה מאוד את ערכו, ובעיקר בעיניהם של תיירים יהודים אמריקנים. אנחנו מוכרים את סוויטת בן-גוריון במלון גלי כנרת בטבריה במחיר של כ-4,000 שקל ללילה, הגבוה בכ-20% מסוויטות נשיאותיות ברמה דומה פחות או יותר במלונות מתחרים", אומרת ענת אהרון, סמנכ"לית השיווק של רשת מלונות רימונים.

דברים דומים משמיע גם ליאור חיימוביץ', מנכ"ל מלון דניאל ים המלח: "ללקוחות שמתעניינים בסוויטה הנשיאותית, אנחנו שמחים לספר שבסוויטה הזו התארחו מפורסמים כמו רוג'ר מור ואנדראה בוצ'לי. אנחנו בהחלט עושים בזה שימוש שיווקי".

הדבר בא לידי ביטוי גם במחיר של הסוויטה: "1,000 דולר ללילה לזוג, מחיר גבוה יחסית לאזור. סוויטה כזאת, אם הייתה ממוקמת במרכז הארץ, המחיר שלה היה קופץ פי שלושה".

עוד אומר חיימוביץ' כי הסוויטה שומרת על תפוסה שנתית ממוצעת של 70%-80%. "הביקוש גבוה כי יש לנו רק סוויטה אחת כזאת, ויש מי שרוצה אותה. גם בעיתות מיתון יש ישראלים ותיירים שמחפשים את הפינוק המיוחד ויכולים להרשות אותו לעצמם".

שמן הולך לפניהן

מאידך, יש מלונאים שטוענים כי השם של הסוויטות היקרות הולך לפניהן, ולכן אין צורך לשווק אותן באופן נקודתי ויזום ללקוחות, ובטח שלא לצאת עם הנחות גם אם הן עומדות ריקות ימים ארוכים, שהרי צריך לשמור על פאסון.

"השם שהסוויטות האלה יצרו לעצמן הוא השיווק הטוב ביותר. הוא עובר מפה לאוזן. כך למשל, בונו סיפר למדונה על הסוויטה המלכותית שלנו, והיא באה", אומר איתי אליעז, מנכ"ל מלון דן תל-אביב.

לדבריו, "לעובדה הזו ולהילה שמסביב אין השפעה על המחיר. 14 אלף שקל ללילה - זה המחיר של הסוויטה, והוא מוצדק מבחינת התמורה בעד הכסף, ואין קשר לידוענים שהתארחו בה. מצד שני, זה אף פעם לא מזיק למכירות שמדונה ישנה במיטה הזו קודם לכן".

דברים דומים אומר גם דרור דנינו, מנהל מלון המלך דוד בירושלים: "אנחנו כמעט ולא עושים משהו אקטיבי בעניין הזה. האורחים שמגיעים למלון המלך דוד מאוד מודעים להיסטוריה של המלון ולשמות הגדולים ששהו בו במרוצת השנים. האנשים שמגיעים למלון בכלל ולסוויטה המלכותית בפרט - 96% מהם מחו"ל - רוצים להיות חלק מההיסטוריה, ואחת השאלות שרבים מהם שואלים אותנו היא 'מי ישן פה לפניי?'. מזה אנחנו מסיקים שזה באמת מעניין אותם".

אגב, למעוניינים ללמוד יותר, לובי המלון מעוטר בתמונות של כל המי ומי, כולל 150 חתימות של אח"מים שהתארחו בכל עשרות שנות קיומו.

חמי גור, מנכ"ל מלון מצודת דוד הירושלמי, טוען כי המאמץ לשווק את הסוויטה המלכותית היקרה ביותר במלון (14 אלף שקל ללילה לזוג), הקרויה על שמו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, הוא יותר סמוי מגלוי.

"אנחנו לא מפרסמים ומשווקים את הסוויטה בערוצים הרגילים וגם לא פותחים איתה את אתר האינטרנט שלנו", הוא אומר. וזאת, למרות תפוסה של כ-30% בחודש. "אנשים נוטים להזדהות עם אנשים מפורסמים ומוכרים כמו רבין, שאגב קיבלנו את הסכמת משפחתו לקרוא לסוויטה על שמו. לקהלים שלנו זה מאוד חשוב. מדובר ב-3 קהלים עיקריים: ראשי מדינות כמו פוטין והילרי קלינטון; שחקני קולנוע כמו אשטון קוצ'ר ודנזל וושינגטון; ועשירים יהודים, בעיקר מצפון אמריקה".

אז אם אין לכם בעיה לוותר על שכר דירה חודשי או שנתי תמורת לילה אחד בסוויטה מפוארת - הנה כמה אופציות המציעות בתמורה לא רק את משק כנפי ההיסטוריה, אלא גם ברזי זהב, משרת אישי, שף פרטי והרבה אבק כוכבים. ולא, לא ניתן להשיג הנחות.

המלך דוד, ירושלים: סוויטת רויאל

* מי ומי? לכל אחד מהאורחים רמי-הדרג שהתארחו בסוויטת רויאל המלכותית במלון המלך דוד ההיסטורי בירושלים יש ערך משלו בויקיפדיה. אין ראש מדינה או שחקן קולנוע או איל הון מהשורה הראשונה בעבר ובהווה שביקר בארץ ולא התארח בה מאז נבנו שתי הקומות העליונות של המלון בשנות ה-60. האחרון שבהם היה בחודש שעבר מזכ"ל האום, באן קי מון.

* מה בסוויטה? מדובר בסוויטה המשתרעת על שטח של 140 מ"ר ללא מרפסת אך עם חלונות משוריינים מהרצפה עד התקרה המשקיפים לירושלים העתיקה. יש בה סלון מרווח, בר משקאות עם אלכוהול משובח, חדר אוכל המתאים ל-12 סועדים, מטבח מאובזר, ריהוט ומצעים רקומים מאיטליה וברזים מזהב בחדר האמבטיה. שירותיו של משרת אישי כרוכים בתוספת של 300 דולר ליום. כל המחירים הם ללילה לזוג וכוללים ארוחת בוקר.

* מחיר: 19,500 שקל ללילה לזוג.

מלון המלך דוד / צילום: אורי אקרמן
 מלון המלך דוד / צילום: אורי אקרמן

מצודת דוד, ירושלים: סוויטת רבין

* מי ומי? מזכירת המדינה לשעבר קונדליסיה רייס, הילרי קלינטון ופוטין נשיא רוסיה.

* מה בסוויטה? פסל ותמונות של יצחק רבין מעטרים את הסוויטה בקומה התשיעית, שמרפסתה משקיפה על החומות. החדר כולל ריהוט יוקרתי מבית פנדי, מטבח מאובזר לשימושו של שף פרטי, פינת אוכל ל-12 סועדים, בר משקאות הכולל גם יינות בוטיק ישראלים, חדר צמוד עם כניסה נפרדת למאבטח או למלווה, סחלבים, מיטה רחבת-ידיים ומצעים מאיטליה.

* מחיר: 14,000 שקל ללילה לזוג על בסיס ארוחת בוקר, כולל משרת אישי.

מצודת דוד ירושלים / צילום: עמית גרון
 מצודת דוד ירושלים / צילום: עמית גרון

מלון דניאל, ים המלח: סוויטת קלאב רויאל

* מי ומי? רוג'ר מור, הלא הוא ג'יימס בונד, התארח בשנת 2009 במסגרת ביקור פרטי ב"סוויטת קלאב רויאל" במלון דניאל בים המלח. הוא גם צייר בספר האורחים של המלון דמות מלאך אותה גילם בסדרת הטלוויזיה המהוללת משנות ה-70, "המלאך". ולא רק הוא. גם זמר הטנור האיטלקי העיוור אנדראה בוצ'לי וכוכב שנות ה-80 פול יאנג פקדו את הסוויטה.

* מה בסוויטה? רצפת פרקט, שני מסכי LCD, שיש איטלקי בחדר אמבטיה, סלון ומרפסת עם ג'קוזי המשקיף לים המלח והרי מואב. בתוספת של כ-300 דולר ליום ניתן לקבל גם משרת צמוד 24 שעות.

* מחיר: 3,800 שקל ללילה לזוג.

מלון דן, תל-אביב: סוויטת רויאל

* מי ומי? פול מקרתני, שעבורו הוכנס פסנתר כנף והותקנה מכונת אדים; חוליו איגלסיאס, שהקפיד על 5 רקדניות צמודות לסוויטה; בוב דילן, שביקש וקיבל וילונות מיוחדים להחשכה מקסימלית; מדונה, שהתארחה בסוויטה 3 פעמים; מייקל ג'קסון; לאונרדו דיקפריו; שרון סטון; ואלאניס מוריסט, שהתארחה שם השבוע וביקשה כריות ומזרן על הרצפה.

* מה בסוויטה? שטח של 190 מ"ר, כוללת סלון, פינת אוכל ל-15 סועדים, בר משקאות עשיר, פינת עבודה כולל שירותי משרד, מקלחת ג'ט ומרפסת רחבת-ידיים המשקיפה לים פנורמי. משרת אישי כרוך בתוספת של 400 דולר ליום.

* מחיר: 14,000 שקל ללילה לזוג.

מלון דן תל אביב / צילום: אורי אקרמן
 מלון דן תל אביב / צילום: אורי אקרמן

מלון גלי כנרת, טבריה: סוויטת בן-גוריון

* מה בסוויטה? למעט דיוקן של הזקן, שום דבר ב"סוויטת בן-גוריון" במלון גלי כנרת בטבריה, שנמכר הבוקר ב-92 מיליון שקל ליחזקאל , לא מזכיר את החדר הצנוע שבו עבד ולן עם רעייתו פולה. הסוויטה מאופיינת בעיצוב מודרני וכוללת ספת עור לבנה, שני מסכי LCD וחדר אמבטיה עם ג'קוזי זוגי, שני כיורים ותקרה שקופה המוארת בתאורה כחולה. גולת הכותרת היא המרפסת המרווחת המשקיפה לנוף פנורמי של הכנרת. במסדרון אפשר להתרווח בכיסא שעליו נהגה פולה לשבת בין השעות 14:00-16:00 ולשמור שלא יפריעו לבעלה. בקומה השנייה תלויות תמונות של בן-גוריון בעת שהותו במלון.

* מחיר: 3,700 שקל ללילה לזוג.

מלון גלי כנרת טבריה / צילום: מיכאל טופיול
 מלון גלי כנרת טבריה / צילום: מיכאל טופיול