רשות המים: מחירי המים למשק הביתי יעלו בשיעור של 2.8%

זאת בינואר 2013 ■ לטענת רשות המים, הסיבה להתייקרות היא עליית מחירי האנרגיה והדלק ■ מחירי המים למשק התעשייתי יתייקרו בשיעור של 17.5%

בעקבות דיון שנערך היום (ה') בנושא ההתייקרות הצפויה במחירי המים, ככל הנראה כבר בינואר 2013 נשלם יותר על חשבון המים הביתי.

העדכון הצפוי במחירי המים למשק הביתי עומד על שיעור של 2.8%. הנימוק של רשות המים הוא שעליית מחירי האנרגיה והדלק משפיעים ישירות על מחיר המים, בהיות משק המים צרכן חשמל גדול (התפלת מים, משאבות וכדומה).

הדגש של רשות המים הוא כי המחיר משקף את העלות, וכי מדובר בעדכון שהוא נמוך ביחס לעלות הריאלית המשקפת את התייקרות המשאבים, וזאת הודות להתייעלות פנימית.

למשק התעשייתי צפויה התייקרות של 17.5% במחירי המים. עדכון זה בא בעקבות הסכם שנחתם ב-2009 בשעה שהוקמו תאגידי המים.

בהתאחדות התעשיינים מהזהירים כי עדכון כזה יוביל לגל התייקרויות של מוצרי המזון והטואלטיקה ויוביל לעלייה במחירי הנדל"ן. לפי נתוני התאחדות התעשיינים, משנת 2006 מחירי המים לתעשייה בהקצאה התייקרו בשיעור של 270%.

ברשות המים מזכירים כי מדובר בהתייקרות שהיא פועל יוצא של עלייה הדרגתית עליה סוכם ב-2009, וזהו מתווה שמיושם כעת ואשר היה כאמור ידוע מראש. הפריסה ההדרגתית נועדה לאפשר לתעשיינים להתכונן לעלייה זו.

לפי נתוני רשות המים והתעשיינים, כלל ענפי התעשייה במשק צורכים כ-120 מלמ"ק בשנה.

בתוך כך נזכיר כי אנו מצויים בעיצומו של גל העלאות מחירים, הכולל התייקרות בשיעור של 10% הצפויה במחירי החשמל, אשר תשפיע על ההתייקרויות בכלל ענפי המשק.