אפל וגוגל יגישו הצעה משותפת לרכישת הפטנטים של קודאק

שתי החברות צפויות להגיש הצעה של יותר מ-500 מיליון דולר עבור 1,100 הפטנטים של חברת הצילום העולמית שנמצאת בפשיטת רגל ■ באפל ובגוגל מסרבים להגיב לידיעה

אפל חוברת לגוגל בנסיון לרכוש את מאגר הפטנטים של חברת קודאק העולמית שמוצעים למכירה תמורת יותר מ-500 מיליון דולר, כך מדווחת סוכנות "בלומברג" מפי שני אנשים המעורבים בפרטים. על פי הדיווח, שתי המתחרות בשוק הסמארטפונים חברו ביחד על מנת לרכוש את 1,100 הפטנטים שיש לחברת קודאק בתחום הצילום, וזאת לאחר שבקיץ כל חברה הגישה הצעה נפרדת עבורם.

ההצעה שהגישה אפל בקיץ עבור מאגר הפטנטים הייתה בשיתוף עם מיקרוסופט וחברת Intellectual Ventures Management. ואילו גוגל הגישה את הצעתה בשיתוף עם חברת הפטנטים RPX ויצרניות סמארטפונים שמריצים את מערכת ההפעלה אנדוראיד של גוגל מאסיה.

קודאק, שנמצאת בתהליך של פשיטת רגל הודיעה שהיא עומדת לצאת ממנו בחצי הראשון של 2013 וזאת לאחר השלמת הליך מכירת הפטנטים שלה. החברה כבר קיבלה הבטחה למימון בהיקף של 830 מיליון דולר, בתנאי שתצליח למכור את מאגר הפטנטים שלה ב-500 מיליון דולר לפחות. עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח בעבר כי החברה כבר קיבלה הצעה של יותר מ-500 מיליון דולר על הפטנטים שלה מקונסורציום.

באפל ובגוגל סירבו להגיב לדיווחים