קרנות הנאמנות לוהטות: גייסו יותר ממיליארד שקל בשבוע

מדובר בעלייה של כ-10% לעומת השבוע האחרון של נובמבר ■ מתחילת השנה גייסה תעשיית קרנות הנאמנות כ-20 מיליארד שקל והיא עומדת במרחק של כמיליארד שקל, משיא הגיוסים השנתי ב-2009

בתי ההשקעות המנהלים קרנות נאמנות יכולים לנשום לרווחה. תעשיית קרנות הנאמנות פתחה את דצמבר בסערה עם גיוסים של יותר ממיליארד שקל - עלייה של כ-10% לעומת השבוע הקודם, (בשבוע שהסתיים ב-6 בדצמבר).

מתחילת השנה גייסה תעשיית קרנות הנאמנות כ-20 מיליארד שקל והיא עומדת במרחק של כמיליארד שקל, משיא הגיוסים השנתי ב-2009. המשקיעים ממשיכים להתמקד ולהגדיל חשיפה לקרנות אג"ח בהובלת קרנות אג"ח קונצרני ואג"ח כללי שגייסו יחדיו השבוע כ-0.8 מיליארד שקל המהווים כ-70% מהגיוסים לקרנות המסורתיות, כך לפי הערכות ואומדנים של כלכלני בית ההשקעות מיטב.

לפי הנתונים, בשבוע החולף נרשמו עליות של עד כ-0.4% במדדי התל-בונד 20,40 ו-60. המשקיעים המשיכו והגדילו את החשיפה לקרנות הקונצרניות שגייסו כ-480 מיליון שקל, אם כי בקצב הנמוך בכ-15% לעומת השבוע הקודם.

הגיוסים בקרנות אג"ח כללי עלו מדרגה לרמה של כ-320 מיליון שקל- עלייה של כ-20% בקצב הגיוסים לעומת השבוע שעבר והכפלת קצב הגיוסים השבועי בהשוואה לנובמבר.

גיוסים מרשימים נרשמו גם בקרנות האג"ח הממשלתיות. מדד ממשלתי כללי עלה בכ-0.35%. מדד ממשלתי שקלי עלה השבוע בכ-0.25% ומדד ממשלתי צמוד עלה בכ-0.45%. קרנות אג"ח מדינה גייסו כ-210 מיליון שקל עלייה של כ-10% בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם.