חבר מליאת רשות השידור: "אין זכות קיום לרפורמה"

כך טוען חבר המליאה ד"ר ארבל גנץ ■ מספר חברי מליאה שאלו על האפשרות להדיח את המנכ"ל יוני בן-מנחם ■ הרשות: "יש התקדמות גדולה במו"מ לרפורמה"

טענות קשות נגד הנהלת רשות השידור עלו בישיבת ועדת הפיקוח על הרפורמה ברשות השידור ביום חמישי האחרון. זאת לאחר שיוני בן-מנחם, מנכ"ל הרשות, לא הגיע לדיון בוועדה בו אמור היה לשפוך אור על התקדמות הרפורמה. במהלך הישיבה מתחו חברי המליאה ביקורת על תפקודו לאורך זמן, ולראשונה נשאלה היועצת המשפטית ברשות שאלות על האפשרות להדחתו.

בראש הוועדה עומד חבר המליאה ד"ר אורי ארבל גנץ. "בערב סוכות (ספטמבר) התכנסה הוועדה בפעם הראשונה ומאז היא לא התכנסה עד ליום חמישי האחרון", אמר ארבל גנץ ל"גלובס". "על סדר היום של הוועדה היה ניסיון ראשון להבין מה קורה במשא-ומתן עם העובדים. ממסמכים שהגיעו אלינו מארגוני העובדים עלו טענות שהדברים לא נסגרו, וההנהלה בכל זאת קובעת עובדות בשטח. הוזמן המנכ"ל, ועל סדר היום היה הדיווח של יו"ר איגוד העיתונאים, והכוונה הייתה לשמוע למה לא מתקדם".

פרט ליו"ר הוועדה נכחו גם יו"ר ועדת האתיקה ברשות השידור, השופטת בדימוס בלהה כהנא; יו"ר ועדת הכספים, דוד חיון; סגנית מנהל בבית-הספר אריסון למינהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה, ד"ר טלי אייכוולד; עאטף כיוף; עו"ד וופעה זועבי; יפעת זוהר ומנגיסט מנקשה.

"המנכ"ל לא הגיע לישיבה", אומר גנץ, "כל חברי הוועדה (פרט לכיוף - ל"א) אמרו שהם רואים את זה בצורה חמורה. התייחסנו למסמכים שונים שהגיעו אלינו מראים שהוא לא מציית להוראת בית המשפט שלא להעסיק את עוזרו, זליג רבינוביץ', כמרכז הרפורמה.

"בוועדה התברר שזו לא הפעם הראשונה שהמנכ"ל זומן לדיונים של ועדת האתיקה, בהם היו אמורים לדון על הגשת תוכנית אישית על-ידי מנהלים, בהם הוא עצמו, ופעמיים הוא לא הודיע שהוא לא בא".

לדברי ארבל גנץ, "לאור ביזוי צו בית הדין וההתנהלות מול חברי המליאה, התרשמות של חברי הוועדה היא שאין היערכות ליום שאחרי הרפורמה, ויש התשהות במשא-ומתן על הרפורמה. חברי הוועדה שאלו את היועצת המשפטית איזו כלים יש אפשרות להתמודד עם זה. ברור לכולם שאיסוף של 21 חתימות יכול להביא להדחתו".

לדבריו, "בעבר אמרו לנו שההתנגדויות שלנו על קרן נויבך פוגעות בהנהלה וברפורמה. רפורמה שנקנית בחטא ובמינהל לא תקין אין לה זכות קיום. שיסגרו את רשות השידור ויפתחו מחדש. אלה האנשים שיובילו מחר את הרפורמה, אני לא מוכן לתת ידי לזה. זה כספי ציבור, מאות משפחות שהולכות להיות מפוטרות, צריכים להיות קריטריונים שקופים".

בתום הדיון קיבלה הוועדה החלטה, לפיה "חבריה רואים בחומרה את התנהלות מנכ"ל הרשות בנוגע לקצב הדיונים עם העובדים במשא-ומתן על ההסכמים וכן בנושא אי-הציות לכאורה להחלטות בית הדין בנודע ל(איסור) הפעלת עוזרו הבכיר, זליג רבינוביץ', כמרכז הרפורמה, ובעיקר בניגוד להצהרת המנכ"ל בפני חברי הוועדה ב-30 בספטמבר.

"חברי הוועדה אף רואים בחומרה רבה את אי-הגעת המנכ"ל לישיבה למרות הזימון שנשלח אליו. בנוסף הביעו החברים את דאגתם את חוסר ההיערכות ליום שאחרי כניסת הרפורמה בתוקף. הוועדה ביקשה להעלות את הנושאים האלה בפני המליאה, שם יתייחס המנכ"ל לדברים".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הדברים אינם נכונים. יש התקדמות גדולה במשא-ומתן על הרפורמה. עד היום הייתה ישיבה אחת של ועדת הרפורמה, והמנכ"ל השתתף בה. לגבי הישיבה האמורה שבה לא השתתף המנכ"ל, הוא העביר מראש הסבר ליו"ר הוועדה על היעדרותו".