איזנברג לא הצליח לקבל אישור רטרואקטיבי לשכרו במלם-תים

מדובר בעלויות שכר מצטברות של 2.8 מיליון שקל, שאותן איזנברג עשוי להידרש להחזיר לקופת החברה

סאגת אישור שכרו של שלמה איזנברג בחברת שירותי המחשוב שבשליטתו, מלם-תים, הגיעה לסיומה, ולא בדרך לה קיווה. מדובר באשרור תנאי העסקתו של איזנברג כמנהל העסקים הראשי של מלם-תים, בין השנים 2006-2010 ולתקופה קצרה נוספת ב-2011, בעלות שכר מצטברת של 2.8 מיליון שקל. עקב תוצאות ההצבעה עלול איזנברג להידרש להחזיר את הכסף לקופת החברה.

בסוף השבוע עדכנה מלם-תים , כי תנאי העסקת איזנברג כמנהל העסקים הראשי של החברה, לא אושרו באסיפת בעלי המניות ברוב של בעלי מניות המיעוט. מתוצאות ההצבעה עולה, כי הגופים המוסדיים הגדולים, וביניהם אקסלנס נשואה, אלטשולר שחם וילין לפידות, התנגדו לאישור תנאי הכהונה.

סך המצביעים, שאינם בעלי עניין אישי בעסקה, והצביעו בעדה, עמד על כ-32%. בין התומכים באישור תנאי העסקת איזנברג, בלט שמו של מאיר ליפשס, שבעבר שימש כמנכ"ל חברת TTI טלקום, אשר השתייכה למלם-תים, ומחזיק ב-7.2% ממניותיה; זאת אחרי שבסוף 2011 יצא נגד תנאי ההעסקה ונגד התנהלותו של איזנברג, בטענות שונות.

בישרס זה נגמר בפשרה

הדיון בנוגע לתשלומים שקיבל איזנברג בשנים אלה, עלה על הפרק בעקבות תיקון 16 לחוק החברות, הדורש מבעלי שליטה בחברות הציבוריות לאשר את תנאי העסקתם בתמיכת רוב מקרב בעלי מניות המיעוט. רשות ני"ע טענה, כי מאז 2006, בעקבות שינוי תפקידו של איזנברג מיו"ר למנהל עסקים ראשי, הוא קיבל שכר ללא האישורים הנדרשים.

איזנברג ביקש לאשר לו שכר חודשי של 37.3 אלף שקל, בנוסף לתנאים סוציאליים, הטבות ומשכורות 13 ו-14 ובונוס בהתאם לתוצאות החברה, כנגד משרה בהיקף של 35%. עלות העסקתו במלם-תים אשתקד עמדה על 1.1 מיליון שקל.

בנוסף, איזנברג נהנה מעלות שכר שנתית של כ-3 מיליון שקל בחברת ישרס, תמורת שירותיו כמנהל העסקים הראשי שלה, בהיקף משרה של 65%.

ישרס מחזיקה בחברות רסקו ועוגן נדל"ן. בדומה למלם-תים, גם בישרס נדרש איזנברג לאשרר תשלומי שכר שלא אושרו לו כדין, בסך של כ-15 מיליון שקל. בחברה זו חתם איזנברג בסוף אוקטובר על הסכם פשרה, שבמסגרתו ישלם לישרס 395 אלף שקל, כדי להסיר איום בתביעה להחזרי שכר אלה.

נזכיר, כי בשבוע שעבר פשטו חוקרי רשות ההגבלים העסקיים על משרדיה של מלם-תים בפתח תקווה, וערכו חיפוש. מהרשות נמסר, כי מדובר בחלק מחקירה מסועפת העוסקת באי-סדרים במכרזים. במלם-תים עדכנו, כי עילות החיפוש, בהתאם לצו החיפוש שהוצג לחברה, הן הסדרים כובלים לפי חוק ההגבלים העסקיים וקבלת דבר במרמה לפי חוק העונשין, וכי מספר עובדי החברה הוזמנו לחקירה במשרדי הרשות.

שלמה אייזנברג
 שלמה אייזנברג