מוריה פרמצבטיקה נרשמת למסחר בנאסד"ק

חברת התרופות ניסתה להנפיק אשתקד ללא הצלחה בבורסה של תל אביב

חברת מוריה פרמצבטיקה הבריטית-ישראלית-אמריקנית, אשר עוסקת בפיתוח תרופות למחלות דלקתיות, רומזת זה כמה שנים על כוונתה להפוך לחברה סחירה. כעת זה קורה. החברה תירשם למסחר בנאסד"ק באמצעות איגרת מסוג ADR רמה 2 (רישום כפול של מעין מניות, המייצגות חברה ציבורית לא אמריקנית). מוריה גייסה את דויטשה בנק להפיץ ולתמוך באיגרות.

באמצע השנה שעברה תכננה מוריה לצאת להנפקה בבורסה בתל אביב, בהובלת חברת החיתום פועלים אי.בי.אי. החברה הכריזה על תוכניתה למרות גל ביטולי ההנפקות באותה התקופה, אך לבסוף ויתרה גם היא. מוריה ביקשה אז לגייס 20 מיליון שקל לפי שווי של 110 מיליון שקל אחרי הכסף.

מוריה פיתחה משפחה של תרופות אנטי-דלקתיות, שאינן מבוססות על סטרואידים. שני המוצרים המובילים שלה הם תרופה לאקזמה ותרופה לקדחת השחת (נזלת אלרגית). התרופה לקדחת השחת נבדקה בהצלחה בניסוי ב-105 חולים, ובימים אלה נערך ניסוי של 80 חולים באקזמה - שניהם אינם נערכים תחת פרוטוקול רשמי של ה-FDA.

מוריה הוקמה בבריטניה על בסיס טכנולוגיה שרכשה מהאוניברסיטה העברית דרך חברת יישום. לחברה משרדים בארה"ב, ישראל ואנגליה.

החברה אינה רשומה למסחר באף בורסה, אך יכולה להירשם בארה"ב כ-ADR, משום שהנפיקה לקבוצה גדולה של משקיעים בריטיים ונחשבת עקב כך לחברה ציבורית בבריטניה.

מנהלי החברה הם ד"ר יובל כהן, מנכ"ל ובעל דוקטורט בטוקסיקולוגיה (מדע רעילות התרופות) ממכון קירי בצרפת; ד"ר ג'ו בונדי, סגן נשיא לתחום המחקר הפרה-קליני, שעבד בעבר בענקית התרופות Merck; ומארק כהן, יו"ר החברה ושותף במשרד עורכי הדין פרל כהן צדק לצר, העוסק בתחום הפטנטים. בעל השליטה בחברה (שהחזיק 35% ממנה, נכון לתשקיף ההנפקה שפורסם ב-2011) הוא ממציא הטכנולוגיה, פרופ' שאול ידגר.

על פי התשקיף שהוגש ב-2011, מוריה הפסידה ב-2010 סך של 3.3 מיליון שקל ולא היו לה הכנסות. מוריה גייסה עד היום 7 מיליון דולר, כאמור בעיקר ממשקיעים פרטיים ומקרנות משפחתיות בלונדון.