כפי שנחשף ב"גלובס": קמהדע בוחנת הנפקה בוול סטריט

בקמהדע מציינים כי טרם נתקבלה החלטה במוסדות החברה בדבר התנאים הבסיסיים של הנפקה אפשרית כאמור ואין כל ודאות באשר להוצאתה לפועל

חברת קמהדע מאשרת הבוקר (ב') את הפרסום ב"גלובס" (מה-29 באוקטובר) כי היא בוחנת אפשרות להנפקה לציבור של מניות החברה בארה"ב ולרישומן בבורסה בארה"ב.

בקמהדע מציינים, עם זאת, כי טרם נתקבלה החלטה במוסדות החברה בדבר התנאים הבסיסיים של הנפקה אפשרית כאמור ואין כל ודאות באשר להוצאתה לפועל.

קמהדע, שככל הידוע מעוררת עניין רב בקרב בנקאי ההשקעות בוול סטריט, נסחרת כיום בת"א לפי שווי שוק של כמיליארד שקל אך ככל הנראה תפעל לגיוס בשווי גבוה יותר. חתמי ההנפקות בוול סטריט נטו עד היום ללחוץ על החברות הביומד הישראליות לבצע הנפקות בשווי נמוך יחסית לזה שביקשו, כדי להבטיח את ההנפקה ולהציג תשואה טובה למשקיעים תוך זמן קצר. עם זאת, נראה כי קמהדע לא תשלים את ההנפקה אלא עם היא תוביל לעלייה בשוויה.

בעלי המניות הבולטים בקמהדע הם ראלף האן (16.7%) וליאון רקנאטי (12%), המלווים את החברה מאז היווסדה ב-1991. יחד עם המנכ"ל דוד צור, הובילו השניים את המעבר מחברת ייצור חלבונים שנמכרו בעיקר בעולם השלישי, לחברה עם מוצרי ערך מוסף הנמכרים בעשרות מיליוני דולרים בעולם המפותח. בעלי מניות נוספים הם הפניקס (6%), אקסלנס (4.3%) וכלל (4.7%). המנכ"ל צור מחזיק 2.7% מההון.

לפי נתוני בנק ההשקעות BMO, במהלך שנת 2012 נערכו בבורסה האמריקנית שמונה הנפקות של חברות תרופות וביוטק, אך רק שלוש מהן הצליחו לעבור את שווי ה-200 מיליון דולר.

עם זאת, נציין כי אף אחת מהחברות שהנפיקו לא הייתה אז בשלב המכירות, רובן נמצאות בשלב III של הניסויים הקליניים או רגע לפני השקת מוצר. לעומתן קמהדע כבר רושמת מכירות בארה"ב של מוצר ה-ATT בעירוי, בשותפות עם חברת באקסטר האמריקנית.

אמנם מדובר בשוק נישה עם תחרות, אולם החברה מצליחה לצמוח יפה - קמהדע דיווחה על עלייה של כ-33% בהכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2012 לרמה של כ-51 מיליון דולר לעומת כ-38.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. תוצאות אלה, לצד צפי הכנסות החברה לשנת 2012 להיקף כולל של כ-72 מיליון דולר, מעידים על המשך הצמיחה הצפויה ברבעון הרביעי של 2012. הגידול בהכנסות נובע הן מגידול בתחום התעשייתי והן מגידול בתחום ההפצה. ההכנסות ברבעון השלישי בכ-17.7 מיליון דולר, לעומת כ-13.3 מיליון דולר ברבעון השלישי בשנת 2011.

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים בשנת 2012 הסתכם בכ-455 אלף דולר לעומת הפסד בתקופה המקבילה אשתקד שהסתכם בכ-3.3 מיליון דולר בהתאמה. הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-1.27 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי בתקופה המקבילה אשתקד של כ-2 מיליון דולר.

קמהדע ממתינה לאירוע משמעותי בשנה הקרובה - קבלת תוצאות ניסוי ה-ATT באינהלציה, שפועל בינתיים באותו שוק נישה אך אין לו תחרות מבחינת שיטת המתן. הוא ממוצב כרגע כמוצר המוביל של החברה. בירכתי צנרת המוצרים שלה מסתתר גם מוצר לטיפול בסוכרת, שנמצא לקראת שלב II של הניסויים ונותן לחברה חלום גדול.