למכירה, במצב טוב: אימפריית ספורט בשווי של 10 מיליארד דולר

המיליארדר האמריקאי פיליפ אנשוץ החל לבחון הצעות למכירת חברת AEG, שמחזיקה בקבוצות ובאולמות ספורט רבים ברחבי העולם, כולל ב-27% מהלייקרס

עסקה עם משמעויות אדירות לספורט בארצות הברית על סף סגירה: חברת Anschutz Entertainment Group, שהיא אימפריית הספורט, המופעים ומרכזי הבידור של המיליארדר האמריקאי פיליפ אנשוץ - החלה לבחון מספר הצעות שקיבלה בשבוע שעבר למכירתה.

AEG מחזיקה במגוון של קבוצות ספורט מקצועניות. בין אחזקותיה ניתן למצוא 27% מקבוצת ה-NBA המפוארת לוס אנג'לס לייקרס; 90% מקבוצת ההוקי קרח לוס אנג'לס קינגס; 100% מקבוצת הכדורגל לוס אנג'לס גלאקסי (בה שיחק בשנים האחרונות דייויד בקהאם), ו-50% מקבוצת MLS נוספת (יוסטון דינמו).

כמו כן, מחזיקה AEG במגוון רחב של אולמות ספורט. עסקיה הנוספים מתרחבים לארגון מופעים, מלונאות, מרכזי מסחר ונדל"ן. בבעלותה נמצאים יותר מ-100 אולמות ומתחמי בידור ברחבי העולם.

לפי הערכות, צפויה AEG, להימכר כיחידה אחת, ולא יימכרו חלקים בודדים ממנה. העסקה אמורה לנוע בין 8 ל-10 מיליארד דולר. אחת ההצעות שהונחו על השולחן של AEG הגיעה מלארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל. על-פי הערכות, מייצרת AEG רווח תפעולי שנתי שנע סביב ה-300 מיליון דולר.

הונו של אנשוץ, 72, הוערך בספטמבר האחרון על-ידי "פורבס" ב-7.6 מיליארד דולר. אנשוץ הוציא את AEG למכרז בספטמבר האחרון, ושכר לצורך השלמת עסקת הענק המסתמנת את שירותי הייעוץ של חברת בלקסטון.