הרוויחו מיליונים, פרשו. האם הם יצליחו לא לפשוט רגל?

ב-NFL ממשיכים לנסות ללמד את שחקני הפוטבול מה לעשות עם הכסף שלהם לאחר הפרישה, לאור הנתונים שמצביעים על התרסקות כלכלית של רובם

זה לא ממש חדש ששחקני פוטבול מקצוענים בארצות הברית לא ממש יודעים מה לעשות עם הכסף שלהם לאחר שהם פורשים. כבר לפני שלוש שנים פרסם המגזין "ספורטס אילוסטרייטד", בשיתוף עם ארגון שחקני ה-NFL, נתון לפיו 78% מהשחקנים פושטים רגל או מגיעים למצב של "לחץ כלכלי" בתקופה של שנתיים בלבד לאחר הפרישה שלהם.

הסיבות לנתון המדהים והמצער הזה, שמגיע למרות שכר ממוצע של 1.9 מיליון דולר לעונה בליגת הפוטבול, הן מגוונות: מהפקדת כסף בידיים של אנשים שלא מוכשרים בניהול פיננסי, דרך הרגלים של חיי שפע שלא משתנים גם לאחר שהמזומנים מפסיקים לזרום באופן קבוע אל חשבון הבנק, ועד תשלומי מזונות מנופחים למספר רב של נשים וילדים או התחייבות על משכנתאות יקרות מדי.

דוגמא אחת מיני רבות לתופעה הזאת ניתן למצוא אצל וורן סאפ, ששיחק במשך 13 עונות בליגה ואף זכה בסופרבול אחד (עם טמפה ביי ב-2003). סאפ הגיש במהלך השנה החולפת בקשה להכריז עליו כפושט רגל, לאחר שנפל לחובות של 6.7 מיליון דולר. בין "נכסיו" המופרכים של סאפ ניתן היה למצוא כ-250 זוגות נעליים של נייקי מדגם "אייר ג'ורדן".

כחלק מהניסיון של ה-NFL לשפר את מצבם הכלכלי של שחקניה לאחר פרישתם, היא החלה כבר לפני כמה שנים להעביר לשחקנים קורסים בניהול פיננסי, כדי שיידעו מה לעשות עם הכסף הרב שהם צוברים. כעת, הוסיפה הליגה סמינר חדש לסבב, שיעסוק בשאלה מהותית אחת: כיצד לנהל רשת חנויות/מסעדות.

בכנס, שייערך במשך ארבעה ימים באפריל הקרוב, ירצה בין היתר ג'רי ריצ'ארדסון, הבעלים של קבוצת קרוליינה פנתרס ושחקן פוטבול לשעבר, שהגשים את החלום האמריקאי במלוא מובן המילה: הוא הפך דוכן אחד של מכירת המבורגרים לרשת מסעדות בשר עם 800 סניפים ברחבי ארצות הברית.

סמינרים קודמים שכבר העבירה ה-NFL לשחקנים נוגעים לדרכים להשתלב בתעשיות המוזיקה והטלוויזיה.