בנה של אלשיך, שדנה בתיק אייל שני, הוא סמנכ"ל ברשת

עופר אלשיך הוא סמנכ"ל הכספים של רשת, המתחרה של קשת שמפיקה את "מאסטר שף" שבה מככב שני ■ מקורבים לשני: אלשיך הייתה צריכה לפסול עצמה מלדון בעניינו ■ אלשיך: אין קשר בין רשת וקשת לבין הליכי פשיטת-הרגל של שני

לאורך כל ניהול תיק פשיטת-הרגל של השף אייל שני, הפגינה כלפיו השופטת ורדה אלשיך גישה בלתי מתפשרת. אלשיך עומדת על כך ששני ישלם את חובותיו עד הגרוש האחרון, והייתה מוכנה גם להוציא לו צו מאסר למשך חודש וחצי, לשם מימוש החלטותיה.

ההתנהלות של השופטת אלשיך כלפי שני עשויה להיראות חריגה, אך היא אופיינית לה. גם במקרים אחרים, כמו בתיק של מייסד חברת אמבלייז, אלי רייפמן, למשל, גילתה אלשיך גישה בלתי מתפשרת כלפי חייבים שמפרים את הוראותיה. את רייפמן שלחה אלשיך לכלא מספר פעמים בגין ביזוי החלטותיה. נציין כי בניגוד לאייל שני, רייפמן הורשע בפלילים.

היום נודע ל"גלובס" כי בנה של השופטת אלשיך, עופר אלשיך, הוא סמנכ"ל הכספים של זכיינית ערוץ 2 רשת, המתחרה של הזכיינית קשת שמפיקה את התוכנית "מאסטר שף" שבה מככב שני.

לדברי מקורבים לשני, הדבר יכול להסביר חלק מגישתה התוקפנית של אלשיך כלפי שני, והיא הייתה צריכה לפסול את עצמה מלדון בעניינו. ואולם, לאור העובדה שאלשיך גילתה גישה בלתי מתפשרת כלפי חייבים גם בעבר, מדובר כנראה בטענה קלושה למדי.

גם לפי החוק, לא נראה כי אלשיך נמצאת בניגוד עניינים במקרה זה. עם זאת, ייתכן כי ראוי היה שאלשיך תודיע לאייל שני ולסנגוריו, כמו גם לנאמנים בתיק, כי בנה עובד במתחרה של המעסיקה של שני, ולו למען מראית פני הצדק. השופטת, כאומר, בחרה שלא לעשות כן.

השופטת אלשיך מסרה בתגובה באמצעות דוברת מערכת בתי המשפט: "אין מדובר בניגוד עניינים - אין שום קשר בין רשת וקשת לבין הליכי פשיטת-הרגל של החייב אייל שני".