עורבא פרח: גם אדן הזארד מכחיש שחתם על העצומה האנטי-ישראלית

אחרי שדידייה דרוגבה שלל מעורבות בעצומה שקראה לבטל את יורו עד גיל 21 בישראל בעקבות התוקפנות בעזה, גם הקשר הבלגי מתנער ממנה

ככל שעובר הזמן, מתברר שהעצומה עליה חתמו 62 כדורגלנים וקראה לאופ"א לשלול מישראל את אירוח היורו לנבחרות צעירות בקיץ הקרוב - אינה ממש רלוונטית. זאת לאור העובדה שעוד ועוד שחקנים טוענים כי שמם שורבב אליה ללא הסכמתם.

כזכור, את העצומה הוביל הכדורגלן המוסלמי פרדריק קאנוטה, ששיחק בעבר בטוטנהאם, ווסטהאם, סביליה וליון, וכיום משחק בסין. בעצומה נטען כי על אופ"א למנוע מישראל לארח את יורו עד גיל 21, "בעקבות ההתקפה האלימה ברצועת עזה, כיוון שזה יהיה למעשה פרס לישראל עבור פעולות שנוגדות את רוח הספורט".

בין היתר, נטען בפרסומים שונים כי דידייה דרוגבה, ששיחק עד העונה האחרונה בצ'לסי, היה אחד מהחתומים על העצומה. אלא שהחלוץ מחוף השנהב הכחיש את הפרסומים. שם נוסף שנטען כי תמך במהלך הוא אדן הזארד, שהצטרף לאותה צ'לסי בקיץ האחרון - אך כעת גם הקשר הבלגי אומר שאין לו יד ורגל בדבר.

העצומה האנטי-ישראלית עוררה לא מעט הדים בצ'לסי. 81 אוהדים יהודים של הקבוצה הלונדונית, מהם כמה עורכי דין מוכרים, שלחו מייל למנכ"ל המועדון רון גורליי, וכיתבו אליו גם את יו"ר ההתאחדות האנגלית, דייויד ברנסטין. האוהדים התלוננו כי זה אינו מהלך הולם מבחינת הזארד להשתמש בבמה שהוא מקבל בצ'לסי על מנת להתבטא בנושאים פוליטיים כה רגישים. האוהדים טענו כי הזארד צריך לפרסם התנצלות.

אלא שהזארד, עושה רושם, כלל לא יודע על מה מדובר. סוכנו של השחקן, ג'ון ביקו, אמר ל"דיילי מייל": "אדן אף פעם לא מדבר על פוליטיקה, ובוודאי שהוא לא חתם על שום עצומה שכזאת".

הזארד, 21, נחשב לאחד הכישרונות הצעירים הבולטים בכדורגל האירופי. הוא הגיע בקיץ לצ'לסי מליל הצרפתית, אחרי שנרכש תמורת 40 מיליון אירו. ב-22 הופעות שערך העונה בצ'לסי בפרמיירליג ובליגת האלופות, הוא הספיק להעמיד סטטיסטיקה של 3 שערים ו-12 בישולים.