אי.די.בי ומחזיקי האג"ח מנהלים מגעים קדחתניים כדי להימנע מהגעה לבית המשפט

המועד הקובע לתשלום ריבית של 65 מיליון שקל נדחה מהיום למחר כדי "לאפשר הידברות נוספת עם החברה ולצורך הגנה על זכויות המחזיקים"

אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר מנהלת ביממה האחרונה מגעים קדחתניים עם מחזיקי האג"ח שלה, בהיקף של כ-1.73 מיליארד שקל, וזאת במטרה להגיע למתווה מוסכם על-ידי שני הצדדים, אשר ימנע הגעה לבית המשפט. זאת על רקע המחלוקת בין הצדדים באשר לאופן שבו ישולם תשלום הריבית הקרוב למחזיקי אג"ח ד', בהיקף של כ-65 מיליון שקל, שאמור להיות משולם להם החודש.

אי.די.בי אחזקות הציעה למחזיקי האג"ח לדחות את התשלום לסוף חודש מארס, כאשר בפרק זמן זה, אם יממש אדוארדו אלשטיין את האופציה שניתנה לו להשקעה של 75 מיליון דולר בגנדן (החברה שבאמצעותה שולט דנקנר באי.די.בי אחזקות), היא תזרים מתוך ההשקעה סך של 120 מיליון שקל לאי.די.בי אחזקות.

ביום ראשון הצביעו מחזיקי אג"ח ד', המהווים כ-75% מחוב האג"ח של אי.די.בי, על הצעה זו, וסביר להניח שזו לא אושרה.

זאת מכיוון שנציגות מחזיקי האג"ח, המורכבת מפסגות, הראל, אקסלנס וקופות גילעד, הודיעה כי היא מתנגדת להצעה, למרות שזו סוכמה על-ידי עורכי הדין של אי.די.בי ושל הנציגות.

תוצאות ההצבעה טרם פורסמו

אף שההצבעה הסתיימה בצהרי יום ראשון, עדיין לא פרסם הנאמן של אג"ח ד', חברת קלדן של עו"ד מורן מאירי, את תוצאות ההצבעה.

תחת זאת הודיע הנאמן, כי הוא דוחה את המועד הקובע לתשלום הריבית מהיום (ג') למחר, וזאת כדי "לאפשר הידברות נוספת עם החברה, ולצורך הגנה על זכויות המחזיקים".

מחזיקי האג"ח דורשים כי גנדן תגדיל את סכום השקעתה במקרה שאופציית אלשטיין תמומש, ל-200 מיליון שקל, ושאם אלשטיין לא יממש את האופציה תסכים אי.די.בי להיכנס למו"מ מיידי על הסדר חוב בחברה.

ייתכן כי מחזיקי האג"ח יסכימו לקבל את הצעת החברה בתוספת התחייבות להזרמה נוספת בהיקף של 60 מיליון שקל עד סוף חודש מאי.

אם הצדדים לא יצליחו להגיע ביממה הקרובה לעמק השווה, תשלם אי.די.בי את הריבית מתוך קופתה (המכילה כ-200 מיליון שקל), מה שיביא לכך שיתר סדרות האג"ח יגישו בקשה לצו מניעה כנגד התשלום לבית המשפט, והוא זה שיצטרך להכריע בעניין.

בתוך כך דחה היום בית המשפט את צו הפירוק שהגישה חברת נצבא של קובי מימון נגד חברת התעופה ישראייר שבשליטת אי.די.בי פתוח, וזאת בגין חוב של 15 מיליון שקל שלטענתה לא שולם לה. בית המשפט המחוזי בתל אביב הציע לצדדים לשאת ולתת ביניהם כדי לסיים את המחלוקת.