לידיעת הטסים לרוסיה: חברת ארלינג קובן פשטה את הרגל

מדובר בחברת תעופה שטסה לישראל פעם בשבוע בקו קראסנודר-ת"א ■ התאחדות סוכני הנסיעות: "ב-5 השנים האחרונות קרסו כ-100 חברות תעופה"

עוד חברת תעופה פשטה את הרגל: הפעם זו חברת התעופה הרוסית erling kuban airlines, שהודיעה אתמול (ב') כי היא מפסיקה את טיסותיה. מדובר בחברת תעופה סדירה שטסה ישירות לישראל פעם בשבוע, כל יום רביעי, בקו קראסנודר-תל-אביב.

בהתאחדות סוכני הנסיעות הביעו היום חשש שישראלים רבים שרכשו כרטיסי טיסה בחברה, לא יזכו לקבל את כספם בחזרה.

"ב-5 השנים האחרונות קרסו כ-100 חברות תעופה שונות, ואיתן ירד לטמיון כספם של לקוחות. לצערי מדינת ישראל מתעלמת מאי-היציבות בענף ומתנערת מהאחריות שלה להגן על כספי אזרחי ישראל", אומר יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל.

לדבריו, הפתרון לבעיות מסוג זה נמצא בידי משרד התחבורה, שאמור להחזיק ערבות כספית של כל חברת תעופה שטסה לארץ.

"על המדינה לבחון את איתנותן הפיננסית של חברות תעופה המעוניינות לפעול בישראל כפי שהיא דואגת לבטיחות הטיסה. עליה לוודא כי חברות תעופה המבקשות לטוס לישראל לא יתרסקו כלכלית יחד עם כספי אזרחי המדינה, ולדרוש מהן להפקיד ערבות, כפי שנהגה לעשות בעבר ומשום מה פסקה מלעשות זאת", הוסיף פתאל.

עמדת משרד התחבורה בהקשר זה, כפי שהובהרה בעבר בעקבות קריסה של חברות תעופה אחרות, גורסת כי הנושא אינו מצוי באחריות רשות התעופה האזרחית (רת"א) במשרד אלא באחריות מארגן הטיסה.

אך לא הכול אבוד. לדברי פתאל, לקוחות שקנו כרטיס טיסה ב-erling kuban airlines באמצעות סוכן נסיעות יוכל לקבל את כספו חזרה, אם לא עברו יותר מ-60 יום ממועד רכישת הכרטיס.

"לכל סוכן נסיעות עומדת הזכות לקיזוז כספים ממערכת הסליקה של חברות התעופה החברות בארגון יאט"א", מסביר פתאל. אולם, מי שקנה ישירות מחברת התעופה, לא יוכל ליהנות מההסדר האמור, כי אין ממי לקזז.