דב חנין מתגעגע להוגו צ'אבז

כמה גולאגים בנגב לבעלי הון המחזיקים ב-50 מיליון שקל ויותר

חה"כ דב חנין מקנא בהוגו צ'אבז. הוא קורא להלאים מיד את מאגרי הגז, את אוצרות ים המלח, את כל משאבי הטבע ולתבל היטב בהלאמת הבנקים. הוא גם מציע להעלות את מס ההכנסה ל-55%, בכינון ישיר ל-75% א-ל-פרנסואה הולנד ל'ידועים בציבור' כ'עשירים'. מס חברות יחזור 15 שנים אחורה ויזנק, אליבא דחנין, לחממה של 35%.

ואותו מס עיזבון, ששר האוצר שמחה ארליך עליו השלום העביר מהעולם ב-1981, יתכבד ויקום מהקבר, ויצעד לפנינו כלפיד לאורך כל שנות חיינו, בזקפה גלויה של 10% עם פוטנציאל לזקיפות קומה נוספת (דה מרקר, 9.12.12).

חנין הוא אביה האידיאולוגי של חה"כ שלי יחימוביץ'. במספר משפטי מחץ הוא סיכם את התכנית הכלכלית המפורטת והמפולפלת של יחימוביץ' כיצד לגייס ולהוציא 140 מיליארד שקלים מבלי לפגוע באף אחד, אבל ממש באף אחד, חוץ מב'עשירים', בבעלי העסקים הבינוניים והקטנים, במורישים וביורשים, במועסקים, במשקיעים, ביזמים, בעצמאיים ובמפרנסים. בקיצור, כיצד להשטיח את הפירמידה במערוך ולמעוך אותה לפנקייק של מובטלים.

אני חושד שגעגועיו של חנין להוגו צ'אבז מסתירים כמיהה עזה יותר לגן העדן הסוציאליסטי של קים-איל-סונג, המייסד המיתולוגי ואבי האומה של צפון קוריאה. סונג, שיצק מים, לעתים רותחים, על ידיהם של מאו וסטאלין, העתיק ושכלל את שיטת מחנות הכליאה/עבודה הסובייטיים, הגולאגים הידועים לשמצה.

אז מה דעתך על כמה גולאגים בנגב לבעלי הון של 50 מיליון שקלים ומעלה, מר חנין? בחישוב עלות/תועלת לגולאג, אין לך דרך יעילה וזולה יותר להעביר הון ועבודה מהסקטור הפרטי לסקטור הציבורי: גם מלאימים את ההון, גם כולאים את בעליו וגם מעבידים אותם בפרך ביצירת הון חדש לטובת הכלל. גולאג אחד אפילו כבר מוכן: מחנה הכליאה של המהגרים הלא חוקיים מאפריקה שעומד בשיממונו ומצפה בקוצר רוח לדייריו החדשים.

אם מצאנו אכסניה סוציאליסטית לבעלי ההון, מה נעשה, מר חנין, עם מתנגדי המשטר? דמויות כמו שר האוצר שטייניץ ויהודה נסרדישי, לשעבר מנהל רשות המיסים? שטייניץ יצא בחריפות חסרת תקדים נגד תכנית יחימוביץ' וטען שתביא לחורבן כלכלי: מיתון כבד ואבטלה המונית. "שלי יחימוביץ" פסק שטייניץ, "מהווה סכנה אמיתית לכלכלת ישראל" (גלובס,9.12). נסרדישי, גם הוא לא קוטל קנים, מתנגד נמרצות להעלאת מס חברות ולהשתת מס ירושה. על מנת לצמצם את הגירעון, הוא מציע לבטל חלק מהפטורים ממסים שמגיעים כיום ל-83 מיליארד שקלים. (גלובס, 4.12).

כלפי מתנגדי המשטר הנ"ל, מומלץ ללמוד מהיצירתיות שהפגין לאחרונה נכדו של סונג, השליט ינוקא קים-ג'ונג-און, בסוגיה המרתקת של הוצאות להורג. קים-ג'ונג הצעיר הורה להוציא להורג את סגן שר ההגנה של צפון קוריאה באש מרגמות. קשרו אותו, טיווחו עליו וירו בו פצמרי"ם שהפכו אותו לאבק. "שלא יישאר ממנו זכר ברזולוציה של שערה" הורה הנכד היזמי של "המנהיג האהוב".

ועד שנגיע בעזרת השם הקומוניסטי לגן העדן הסוציאליסטי, צריך שלב מעבר שירגיל את האוכלוסייה לתנאים החדשים. אם הצדק עם חנין ויחימוביץ', שהקהילה העסקית תתחיל לרצות את עונשה בעבודות שירות. אם הם טועים, שיעשו הם עבודות שירות לקהילה העסקית. כך או כך, אנו מציעים סלוגן זהה ל"ליכוד ביתנו" ולמפלגת העבודה: "עבודות שירות לקהילה העסקית".

הכותב הוא יו"ר כלמוביל