עיקול בסך 15 מיליון שקל על זכויות עזרא קחטן בבור בדיזינגוף

ביהמ"ש הטיל עיקול בסך 15 מיליון שקל על שליש מרווחי פרויקט "הבור בדיזינגוף" שהקימה חברת אירו-סאט, לבקשת מחזיקי האג"ח של חברת גרנדסנטר

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הטיל עיקול בסך 15 מיליון שקל על שליש מרווחי פרויקט "הבור בדיזינגוף" שהקימה חברת אירו-סאט, בפינת הרחובות דיזינגוף ופרישמן בתל-אביב. העיקול הוטל לבקשת מחזיקי האג"ח של חברת גרנדסנטר.

מהבקשה עולה כי בשנות ה-90 הנפיקה גרנדסנטר, שבשליטת האחים קחטן, אגרות חוב לציבור. הגיוס בוצע על מנת לממן את פרויקט הבנייה. מאוחר יותר החברה קרסה, ובשנת 2006 הזכויות בפרויקט נמכרו על-ידי כונס נכסים מטעם בנק דיסקונט לחברת אירו-סאט הציבורית, שבשליטת היהלומן אברהם נמדר.

במסגרת מכירת הפרויקט לאירו-סאט, מכר עזרא קחטן זכויות בחלקת קרקע קטנה, שנותרו בבעלותו הפרטית בשטח הפרויקט לחברת אירו-סאט. בין קחטן לאירו-סאט הוסכם כי יהיה זכאי לשליש מרווחי הפרויקט, כנגד העברה של המגרש לטובת הפרויקט, או כנגד 150 אלף דולר, שווי החלקה בשנת 2006.

לימים עלו מחירי הנדל"ן ובתל-אביב בפרט, ולאחרונה דיוחה חברת אירו-סאט כי שליש מרווחי הפרויקט מוערכים בסכום של 15 מיליון שקל, עם השלמת הפרויקט.

לדברי עו"ד גיא גיסין, המייצג את מחזיקי האג"ח של חברת גרנדסנטר, "ההסכם אליו הגיע קחטן בוצע ללא ידיעת מחזיקי האג"ח, וההערכה היא כי שליש מהרווחים עשויים להגיע גם ל-20 מיליון שקל. הרווחים צפויים להיות משולמים בקרוב, ועל כן פנינו לבית המשפט בבקשה שהכספים לא יועברו לקחטן מחשש להברחת נכסים, וזאת על מנת להבטיח את כספי מחזיקי האג"ח".

גיסין הוסיף כי על-פי תשקיף הגיוס, קחטן אמור היה להעביר את החלקה לידיה של גרנדסנטר.

השופטת תמר אברהמי קיבלה את בקשת מחזיקי האג"ח והטילה צו עיקול זמני בסך 15 מיליון שקל על רווחי הפרויקט.