קונים מקרר? חכו לשבוע הבא - חלק מהמקררים יוזלו

במסגרת המבצע יסובסדו כ-50 אלף מקררים חדשים, כאשר משרד האנרגיה יסבסד עד 30% מעלות המקרר הנרכש בסכום שבין 800 עד 1,250 שקל

שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו, הודיע כי משרדו יחל ביום ראשון הקרוב בפרויקט נוסף להחלפת מקררים, המיועד גם הוא לכלל האוכלוסייה בישראל.

פרויקט החלפת המקררים החדש ממשיך את הפרויקטים הקודמים להחלפת מקררים ישנים ובזבזניים, ויתבצע בשני שלבים. במסגרת המבצע יסובסדו כ-50 אלף מקררים חדשים, כאשר בשלב הראשון יוחלפו כ-25 אלף מקררים, ובשלב השני עוד כ-25 אלף מקררים.

תקציב הפרויקט עומד על כ-50 מיליון שקל, ובדומה למבצע הקודם שערך משרד האנרגיה בחודש אפריל 2012, יסבסד המשרד עד 30% מעלות המקרר הנרכש בסכום שבין 800 עד 1,250 שקל למקרר.

חשוב לציין כי מחיר המקרר לצרכן כולל גם את הובלתו של המקרר החדש לבית הלקוח, פירוק דלתות או החלפת צד פתיחה במידת הצורך, פינוי המקרר הישן מבית הלקוח והעברתו לאתר גריטה ואחריות כוללת של 3 שנים.

לנדאו אמר כי "במסגרת מדיניות הפעולה האקטיבית בה אנו נוקטים, במטרה להגביר את המודעות ולעודד את הציבור לחסוך, אנחנו מחדשים את מבצע החלפת המקררים ומציעים שוב לכלל הציבור להחליף את המקרר הישן במקרר חדש וחסכוני בהנחה משמעותית.

"החל מדצמבר 2011 ועד סוף שנת 2013 נסבסד כ-140,000 מקררים לאוכלוסיות השונות, כאלפי מזגנים ומיליון וחצי נורות חסכוניות, תוך דגש על רגישות חברתית ועשיית צדק חברתי באמצעות סבסוד עודף לאוכלוסיות חלשות.

"החלפת מכשירי החשמל הביתיים למוצרים חדשים ויעילים יותר תחסוך למשפחה ממוצעת מאות שקלים בשנה ותסייע להפחתת זיהום האוויר. גריטתם של המכשירים הישנים בדרך ידידותית לסביבה מבטיחה כי לא יהיה ניתן להוסיף ולהשתמש בהם".

במסגרת הפרויקט, 6 ספקים זכו במכרז לאספקת המקררים: סמליין, ראפ, ראלקו, ברימאג דיגיטל אייג', אלקטרה ותדיראן.

הצרכנים יוכלו לבחור בין 13 דגמים שונים של מקררים מ-3 קבוצות נפח שונות, בטווח שבין 350-560 ליטר ובצבעים שונים. כל דגמי המקררים המשתתפים במבצע הינם בעלי דירוג אנרגטי B, ושייכים למותגים המובילים: SAMSUNG, HITACHI, SHARP, LG, WHIRLPOOL, Graetz, BEKO ואמקור.

יש לציין כי מרבית הדגמים העומדים לבחירת הצרכנים הינם בעלי מפסק אור ו/או מנגנון שבת, אשר קיבלו אישור הלכתי של מכון צומת או של מכון מדעי טכנולוגי להלכה.

הפרויקט צפוי להוביל לחיסכון שנתי של יותר מ-60 מיליון קוט"ש למשק האנרגיה, המוערכים בכ-750 שקל בחשבון החשמל של כל משק-בית, והוא חלק ממטרייה רחבה של פרויקטים אותם מקדם המשרד.