המשטרה קנסה - אך כיצד מאזדה 6 יכולה להגיע ל-235 קמ"ש?

המשטרה "חשפה" השבוע כי עצרה צעיר שנתפס נוהג במאזדה 6 במהירות של 213 קמ"ש, וכדי להעצים את העניין, אמרה כי הוא "התפאר" בפני השוטרים שהגיע כבר ל-235 קמ"ש ■ אלא מה, שהדגם הספציפי הזה הגיע למהירות מרבית של 208 קמ"ש

משטרת התנועה נוהגת מדי פעם לספק לאזרחי ישראל הצצה אל נהגים שטסים על הכבישים, מן הסתם מתוך כוונה שיתרשמו מאיכות האכיפה וממסירות השוטרים. השבוע היה זה צעיר בן 19 שנתפס נוהג במהירות של 213 קמ"ש באחד מכבישי הדרום. כדי להעצים את העניין חשפה המשטרה שהצעיר סיפק פנינה משלו כשהסביר לשוטרים כי כבר הגיע עם המכונית, מאזדה 6 עם מנוע של 2.5 ליטרים, ל-235 קמ"ש.

קורא חד עין שעוסק בתחום הרכב הפנה את תשומת לבנו לעובדה שאפילו בתנאי המעבדה של המפעל, הדגם הספציפי הזה הגיע למהירות מרבית של 208 קמ"ש. וזה, נדגיש, עם מכונית חדשה ובתנאים אופטימליים שכמותם לא ניתן לשחזר, לא על כביש ציבורי ובוודאי לא עם מכונית שכבר עברה כמה דברים בחיים.

המסקנה המתבקשת מהסיפור הזה היא שאולי לא תמיד כדאי למשטרה לרוץ לתקשורת, כי לפעמים מכשירי המדידה שלה עלולים לצאת, בלשון המעטה, מגוחכים.

פנינו למשטרה וביקשנו את תגובתה. זו כללה הסבר כללי כי תנאים מסוימים - ירידה בכביש למשל או רוח גבית - יכולים לתרום למהירות. בסוגריים נציין כי כדי להגיע למספרים שהוזכרו יש צורך בהוריקן שינשוב במורד הקסטל, אבל ניחא. הטענה הנוספת של המשטרה הייתה כי הנהג הודה במיוחס לו. ועל זאת אין אלא לומר, ובציניות כמובן, כי צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים.