סוכנות פיץ' העניקה לטבע דירוג אשראי של (A-); תחזית יציבה

בסוכונת הדירוג ציינו את מעמדה של החברה בתור יצרנית התרופות הגדולה ביותר בעולם והמשמעת הפיננסית שלה כסיבות להחלטה ■ במודי'ס גם העניקה היום דירוג של A3 לטבע

המניה של חברת טבע בוול סטריט רשמה ירידה של כ-7% ביומיים האחרונים, למרות זאת החברה קיבלה חזיוק מסוכניות דירוג האשראי מודי'ס ופיץ' שפרסמו הערב את דירוג האשראי שלהן לענקית התרופות הישראלית.

בסוכנות פיץ' העניקו לטבע דירוג של (A-) עם תחזית יציבה וציינו כי הדירוג משקף את מעמדה של טבע בתור יצרנית התרופות הגנריות הגדולה ביותר בעולם, המשמעת הפיננסית שלה, תזרים מזומנים חזק ונזילות גבוה. בפיץ' ציינו כי כל הסיבות הללו תומכים בהחלטה שלה להעניק לחברה את הדירוג.

גם סוכנות האשראי מודי'ס העניקה לטבע דירוג של A3 עם תחזית יציבה. במודי'ס ציינו גם כן את מעמדה של טבע בזירה העולמית בתור אחת הסיבות לדירוג. במודי'ס העריכו כי טבע עדיין יכולה להציג צמיחה חדשה באמצעות השקת תרופות מקור חדשות, כניסה לשווקים מתפתחים והפחתת עלויות הייצור.

"ההחלטה שלנו לקבל דירוג אשראי מסוכנות האשראי פיץ' תומכת בנוכחות המשמעותית שלנו בשווקים הבינלאומיים", אמר אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של טבע. "אנחנו שמים דגש מיוחד על הגישה שלנו לשווקים מה שיבטיח לנו מבנה הון חזק לטווח הארוך, ואנחנו מאמינים שקבלת דירוג אשראי מפיץ' הינו ציון דרך משמעותי בהשגת היעדים הללו".