סופרבול 2013: עלות פרסומת באינטרנט - עד מיליון דולר

כל זמן הפרסום לשידור באינטרנט של משחק הסופרבול נמכר ■ עבור ספוט של 30 שניות בטלוויזיה משלמים המפרסמים 3.7 מיליון דולר

מכירת זמן הפרסום לשידור באינטרנט של משחק הסופרבול הסתיימה. אתר CBS הודיע כי כל הספוטים בשידור נמכרו, וכי הצפי הוא לעבור את מספר הצופים שצפו בשידור הראשון באינטרנט של האירוע בשנה שעברה.

הספוטים עצמם יופיעו כפרסומות וידיאו בזמן שלפני המשחק שייערך בפברואר ובהפסקות. בין היתר יהיה ייצוג רב לקטגוריית הרכב, מוצרי צריכה, מסעדות, משקאות וטכנולוגיה. באתר סירבו לפרט אם הספוטים יהיו זהים לאלו שישודרו בטלוויזיה, ויתכן שבאתר יוצגו סרטונים ייעודיים שלא ישודרו בטלוויזיה.

בעוד שעבור ספוט של 30 שניות בטלוויזיה משלמים המפרסמים 3.7 מיליון דולר, באינטרנט המחירים נמוכים בהרבה. ב-CBS סירבו לפרט לגבי טווח המחירים, אך בשנה שעברה נעו המחירים סביב כמה מאות אלפי דולרים, ובמקרים מסוימים הגיעו עד למיליון דולר.

בשנה שעברה שודר האירוע בפעם הראשונה באינטרנט ולפי דיווחים צפו בו 2.1 מיליון צופים ייחודיים. בשנה שחלפה, התגבר מספר הצופים בפלטפורמות הסלולריות ובטאבלט. ברשת CBS, מתכננים גם להוסיף מספר רב של אלמנטים מתחום המדיה החברתית אשר יתווספו לצפייה בשידור.

לא פגע ברייטינג בטלוויזיה

המשחק ששודר בשנה שעברה באינטרנט היה אירוע הספורט הנצפה ביותר אי-פעם ברשת. גם החשש הראשוני מבריחת צופים מהטלוויזיה התברר כמופרך, אחרי שהמשחק שנערך באינדיאנפוליס שבר את שיא הצפייה בכל הזמנים גם בטלוויזיה האמריקנית כשמשך 111.3 מיליון צופים.

ההחלטה לאפשר שידור אינטרנטי במקביל באה אחרי שמבדיקות שעשתה ה-NFL על משחקים אחרים בליגה, התברר כי השידור המקביל באינטרנט אינו גורע כמות מהותית מהצופים באירוע בטלוויזיה.

זמן השהייה הממוצע לגולש אינטרנט שצפה במשחק עמד על 39 דקות. עם זאת, צופי האינטרנט קיבלו פורמט מעט שונה מהשידור הטלוויזיוני, ונחסמה בפניהם ההופעה במחצית המשחק במהלכה הופיעה בין היתר מדונה.