רשות השידור: יוני בן-מנחם לא יוכל להגיש תוכנית אישית

ההחלטה נוגעת לתוכנית "מגזין המזרח התיכון" שמגיש מנכ"ל רשות השידור ברשת ב' וכן לתוכנית "שעת חברה" שמגיש מנהל קול ישראל, מיקי מירו

מליאת רשות השידור ממשיכה בקו העוין נגד מנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם. ועדת האתיקה של רשות השידור הודיעה היום (א') כי אינה מתירה לבן-מנחם ולמנהלי המדיה ברשות להגיש תוכניות אישיות ברדיו ובטלוויזיה. הוועדה ציינה כי חוק רשות השידור החדש, שייכנס בקרוב לתוקף, אוסר על המנכ"ל להגיש תוכניות אישיות דרך קבע, אלא רק להשתתף מפעם לפעם כמומחה בלבד - ובכפוף לכללים שייקבעו על-ידי המועצה.

הוועדה נימקה את החלטתה בכך שניהול תקין וראוי מחייב אבחנה בין מנהלים לעובדים. לדברי הוועדה, "מצב בו מנהל משמש כמגיש של תוכנית אישית אינו ראוי, עקב היעדר אפשרות לפיקוח על התכנים, התקציבים, המרואיינים, ניגודי עניינים פוטנציאליים, קיום נהלי הרשות וכו' כפי שהמנהל עצמו מקיים מול מגישים אחרים".

עוד ציינה הוועדה כי מקובל שאדם המתמנה לתפקיד מסוים, עוזב תפקידים אחרים. "איש לא יטען שאין מספיק שדרים ראויים ברשות השידור", סיכמה הוועדה. החלטת הוועדה נוגעת למעשה לתוכנית "מגזין המזרח התיכון" שמגיש בן-מנחם ברשת ב' וכן לתוכנית "שעת חברה" שמגיש מנהל קול ישראל, מיכאל (מיקי) מירו, ברשת ב'.

יש לציין כי ביקורות על כך שבן-מנחם מנחה תוכנית רדיו בקול ישראל נשמעו כבר בעבר. ביום חמישי האחרון הועלו טענות קשות נגד בן-מנחם והנהלת הרשות בוועדת הפיקוח על הרפורמה ברשות לאחר שבן-מנחם החליט להיעדר מהישיבה.

הממונה על השכר: לברר את תנאי השכר של בן-מנחם

במקביל, אגף הממונה על השכר במשרד האוצר הוציא לאחרונה מכתב ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת, בדבר חריגות שכר שנתגלו בתלושי המשכורת של יוני בן-מנחם. על-פי המכתב שנשלח לגילת ולמנחם עצמו, נבדקו שבעה תלושי שכר מחודשים שונים ומהם עולה כי "רשות השידור משלמת לך תשלומים חריגים לכאורה".

באוצר מציינים כי בן-מנחם זוכה לשכר מנכ"ל, על אף שמזה למעלה משנה הוא מסרב לחתום על חוזה עסקה כמנכ"ל רשות השידור. "בשירות המדינה, כתנאי לקבלת שכר מנכ"ל נדרש העובד לחתום על חוזה העסקה בנוסח סטנדרטי", מבהירים באוצר.

בסיכומו של עניין, מציינים באוצר, כי הם מצפים לתגובת הרשות ובן-מנחם תוך 30 יום וכן להתייחס לאפשרות לדרוש השבת סכומים שנתקבלו שלא כדין.

מרשות השידור נמסר בתגובה להחלטת ועדת האתיקה לא לאפשר למנחם ולמנהלי מדיה נוספים להגיש תוכניות רדיו כי "מדובר בתוכניות מקצועיות ששידורן אושר על-ידי הוועד המנהל". באשר לפנייה של אגף הממונה על השכר במשרד האוצר, נמסר מהרשות כי "אנחנו לא מתייחסים לנושאים הנמצאים בהתדיינות משפטית".