בואו ליו.אס אופן, מחלקים מלא כסף

מארגני הגראנד סלאם בניו יורק הודיעו על העלאת הפרסים בשיעור חסר תקדים של 4 מיליון דולר; סך הפרסים בטורניר של 2013 יעמוד על 29.5 מיליון ד'

הכניסה של חברת התעופה הלאומית של דובאי, אמירייטס איירליינס, כספונסר ראשי של היו.אס אופן בטניס, תהפוך את הטורניר למתגמל עוד יותר עבור הטניסאים המשתתפים בו. מארגני היו.אס אופן הודיעו על העלאה חסרת תקדים, של 4 מיליון דולר, לסך הפרסים שיחולקו בטורניר ב-2013. בכך יעמוד סך הפרסים המחולק בטורניר הקרוב על 29.5 מיליון דולר.

מדובר על העלאה של 15% בסך הפרסים תוך שנה, כאשר מ-2011 זינק סכום הפרסים ביו.אס אופן ב-34%. עדיין לא נקבע אופן חלוקת הכסף בין הסיבובים השונים, אבל כבר עכשיו ברור כי הזוכים בטורניר היחידים (גברים ונשים) יקבלו לראשונה בהיסטוריה מעל 2 מיליון דולר כל אחד. עם זאת, היו.אס אופן עדיין לא מצליח לשבור את ההגמוניה של אליפות אוסטרליה הפתוחה, שתחלק בינואר הקרוב פרסים כספיים בסך כולל של 31.5 מיליון דולר - יותר מכל טורניר אחר בעולם.

החלטה נוספת שלקחו מארגני היו.אס אופן היא העברת גמר הגברים ליום שני, במקום יום ראשון המסורתי, על מנת לאפשר יום מנוחה נוסף לשחקנים אחרי חצי הגמר. בסך הכל יימשך היו.אס אופן 15 ימים, מ-26 באוגוסט ועד הגמר ב-9 בספטמבר 2013.

חברת התעופה של דובאי חתמה בקיץ האחרון על הסכם לשבע שנים עם התאחדות הטניס האמריקאית, במסגרתו תהפוך לנותנת החסות הרשמית של סבב הטניס האמריקאי (US Open Tennis Series) עבור יותר מ-90 מיליון דולר. במסגרת ההסכם תהפוך "אמירייטס" גם לנותנת החסות של טורניר היו.אס אופן, שהוא הטורניר הגדול והבולט של סבב הטניס האמריקאי. בסך הכל כולל "הסבב האמריקאי" 11 טורנירים על מגרשים קשים שפרושים על-פני חודשיים.

העלאת הפרסים בטורניר הגראנד סלאם היא תוצאה גם של מחאה הולכת וגוברת של הטניסאים בסבב, על כך שהם זוכים לנתח קטן יחסית מההכנסות ביחס לענפי ספורט אחרים. בשנתיים האחרונות אף הגיעה המחאה לאיומים של טניסאים להשבית את הענף ולא להתייצב ולהופיע בטורנירים.

יש לציין כי ההחלטות שנלקחו לגבי העלאת הפרסים וקיום משחק הגמר ביום שני עדיין לא סופיות, כיוון שנכון לעכשיו מתנגדים בהתאחדות הטניס העולמית (ATP) לשינויים.