תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

זירוקס: הדפסה היא רק אחת הדרכים בהן נוכל לעזור לעסק שלך

בשנים האחרונות מובילה הנהלת זירוקס העולמית מהלך מהפכני של העברת הדגש מאספקת מוצרי חומרה לאספקת שירותים במיקור-חוץ ■ זו מגמה דומיננטית בעולם ניהול המידע אותה מובילה זירוקס

מעט חברות זכו לכך שהשם שלהן הפך למילת פועל (באנגלית). לצד הדוגמה הקלאסית, זירוקס, אפשר אולי להציב את Google - וזהו. הדבר מלמד על כך שמדובר ביותר מחדשנות טכנולוגית. החברות האלה מובילות מהפכה קונספטואלית רבת תוצאות בסביבת העבודה של עובדי הידע. הטכנולוגיה משחקת תפקיד מרכזי, כמובן, אך לא בלבדי. "הרקורד" של זירוקס כולל רשימה מדהימה של המצאות שהתבססו כאושיות עולם הידע - צילום על נייר רגיל, מדפסות לייזר, ממשק משתמש גרפי, עכבר, רשת התקשורת המקומית Ethernet, תחנות עבודה אישיות ליישומי הנדסה וגרפיקה כבדים, ועוד. יש בחברות האלה גם DNA של חדשנות עסקית והבנה איך רותמים את הטכנולוגיה לשירות העסקים, שעושות אותן למנהיגות.

מהפכה שקטה שנמשכת כבר 53 שנים

הזירוגרפיה, טכנולוגית הבסיס לכל תחום ההדפסה "לפי דרישה", נחשפה לראשונה ב- 1959. כתוצאה, המשרדים שודרגו לבלי הכר. ממכלאות עבודה סיזיפית לפקידים, "מעבדי מסמכים אנושיים", הרוכנים על פנקסי רשומות אינסופיים חמושים בעפרונות מחודדים ודפי "נייר קופי", לאתרי כרית מידע והפקת תובנות עסקיות.

היכולת להדפיס על נייר רגיל למעשה כל מידע אלקטרוני, אנלוגי או דיגיטלי, הכניסה למשרדים את המדפסת האישית, מכונת הפקס, ואת הארכיון של מסמכים סרוקים. בשילוב עם הטכנולוגיות האחרות שפותחו במרכז החדשנות הטכנולוגית של זירוקס בפאלו אלטו (PARC), המחשבים האישיים הפרימיטיביים של שנות ה-70' הפכו לתחנות עבודה גרפיות, מחוברות ברשת תקשורת מקומית (LAN) ובעלות יכולת מפותחת לטפל בכל סוג מידע לכל אורך חייו.

זו הסיבה שזירוקס רואה את שליחותה ועתידה כמרכז המצוינות בכל מה שנוגע בניהול מידע והשמשתו לשירות העסקים. החל במוצרי הדפסה ואירכוב וכלה באספקת שירותי IT מגוונים במודל מיקור חוץ, זירוקס רואה ומעצבת את התמונה הכללית ולא רק את הפרטים.

היום החברה העולמית מעסיקה כ-140,000 עובדים ב-160 מדינות, מתוכם 85% ישירות באספקת שירותים, מכירות ותמיכה טכנית. רן גיל, המנכ"ל החדש של זירוקס ישראל, אומר: "בשנים האחרונות מובילה הנהלת זירוקס העולמית מהלך מהפכני של העברת הדגש מאספקת מוצרי חומרה לאספקת שירותים במיקור-חוץ. זו מגמה דומיננטית בעולם ניהול המידע אותה מובילה זירוקס בפער גדול ממתחרותיה, פער שהולך וגדל משנה לשנה כפי שיעידו דוחות Magic Quadrant של חברת גרטנר.

שירותי מיקור החוץ של זירוקס כוללים פתרונות לניהול מסמכים, כמובן, אך גם תחזוקת תשתיות IT, פתרונות וורטיקליים לענפי התקשורת והתחבורה, שירותים פיננסיים, ושיווק. היעד שלנו בישראל הוא להפוך לגורם משמעותי בכל השווקים האלה, המייצרים את מרבית הכנסות החברה בעולם (כ-22.6 מיליארד דולר בשנת 2011). אני בטוח שאנו מסוגלים לכך, הודות לריכוז משאבי האנוש המצוינים שאני מוצא בזירוקס ישראל".

ריענון קווי המוצרים לקראת 2013

עם זאת, זירוקס ישראל לא שוכחת את "הלחם והחמאה" של עולם ההדפסה, מאות אלפי המשתמשים הביתיים, העסקים הקטנים והבינוניים, משרדים של בעלי מקצועות חופשיים וארגונים ציבוריים שזקוקים ליכולות הדפסה משופרות. שני קווי המוצרים שזוכים לריענון לקראת 2013 הם Phaser 7100, משפחת מדפסות צבע בגודל A3 והספק של עד 30 עמודי צבע לדקה, ודגמי Phaser 6600, המיועדים למשרדים ביתיים, קבוצות עבודה ועסקים קטנים. בסדרה זו זירוקס מציעה גם מדפסות משולבות (All-in-One) קומפקטיות עם יכולות פקס.

יתרונות מוצקים לדיו מוצק

במקביל לפיתוח טכנולוגיית הזירוגרפיה לצורך הנגשת מדפסות לייזר-צבע למשמשים רבים יותר במגזר ה-SMB, זירוקס ממשיכה לפתח את הטכנולוגייה הייחודית של הדפסה בדיו מוצק, Solid Ink, שמהווה חלופה ללייזר ולהזרקת דיו גם יחד. מדפסות Solid Ink מספקות איכות תמונה פוטוגרפית ללא שימוש בנייר מיוחד (אפשר להדפיס כמעט על כל חומר) תכונה ייחודית המתבטאת בעלויות מתכלים נמוכות במיוחד. דיו מוצק הוא חומר דמוי שעווה המחליף את הדיו הנוזלי ואת אבקת הטונר, תוך חיסכון גדול בעלויות השוטפות והקטנה דרמטית של "החתימה האקולוגית" של המדפסת.

כמות הפסולת שנוצרת בתהליך ההדפסה של דיו מוצק היא רק כ-5% מזו שנוצרת בהזרקת דיו או לייזר-צבע. הדיו המוצק, שמגיע בקוביות קטנות ללא צורך במארז מיוחד, מועבר בהדפסה כולו לדפים המודפסים בלי שאריות ופחת, ללא מחסניות הדורשות מחזור, וללא ראשי הזרקה סתומים או תוף אלקטרו-סטטי קצר חיים. בדיו מוצק ניתן לקבל תוצאה מרהיבה על כל חומר, לא רק נייר פוטוגרפי, ללא מגבלות של עודף דיו, נייר רטוב ומריחות. "הטכנולוגיה הייחודית של זירוקס מאפשרת להפוך את הדפסת הצבע לברירת המחדל בהפקת מסמכים מודפסים", אומר רן גיל.

"כל המחקרים מעידים כי להדפסת צבע אימפקט גדול פי כמה וכמה מהדפסת שחור-לבן, ואכן חברות בעלות מודעות לנושא עוברות להדפסת צבע בכל התקשורת השיווקית שלהן. בעבר הדפסת צבע סבלה מהחסרונות האינהרנטיים של הטכנולוגיות המסורתיות: הזרקת דיו נחשבה לבלתי אמינה ובעייתית בסביבת העבודה, ולייזר-צבע הוא יקר מדי למגזר ה-SMB. מדפסות דיו מוצק מצליחות לשלב אמינות והספקי עבודה של לייזר עם איכות פוטוגרפית של הזרקת דיו מבלי להעמיס עלויות מתכלים בלתי נסבלות בהדפסה עסקית-משרדית."