הקנייה בסופר לקראת סילבסטר במגזר הרוסי: 550 שקל בממוצע

שופרסל היא הרשת המועדפת במגזר הרוסי לקניות לחג ■ בדצמבר אשתקד הוציא המגזר הרוסי 446 מיליון שקל על קניות בסופרמרקט

87% מקרב האוכלוסייה ממוצא רוסי בישראל יחגגו את השנה האזרחית החדשה, ו-60% יגדילו את סל הקניות הרגיל שלהם - כך עולה ממחקר שנערך בחודש אוקטובר על-ידי ערוץ 9 בשיתוף פורטל ZMAN.COM.

מהמחקר עולה כי מרבית החוגגים (70%) יעשו זאת בבית, ו-10% מתכננים לקראת האירוע נסיעה לחו"ל.

השנה האזרחית החדשה מובילה להגדלת סל הקנייה עם מוצרי מזון ייחודיים לתקופה זו של השנה: כ-90% הצהירו כי הם נוהגים לערוך קניות מיוחדות של מזון ומשקאות לקראת השנה החדשה. הקנייה המוערכת לקראת החג היא בהיקף של 550 שקל בממוצע.

הרשת המועדפת לביצוע קניות החג, כפי שהצהירו הנשאלים בסקר, היא שופרסל. 37% העידו כי יבצעו את קניית המזון והמשקאות החריפים לקראת ראש השנה האזרחית בסניפי שופרסל, 27% יבצעו את הקנייה בטיב טעם, כמעט 20% ימצאו את מבוקשם במכולת השכונתית, כ-15% ברשת קרל ברג, ושיעור דומה במעדני מניה. שיעור הקונים לחגיגות הסילבסטר בסניפי מגה בול, רמי לוי וחצי חינם הוא כ-6%-7%.

השמפניה שולטת

המשקה המועדף לחגיגות הסילבסטר הוא המבעבע, המזוהה יותר מכל עם חגיגות אלה: שמפניה. 62% הצהירו כי יקנו שמפניה, כאשר יש להניח כי רבים מהם מתכוונים גם למבעבעים האחרים שלא מגיעים מחבל שמפיין אלא מספרד ומאיטליה כמו קאווה ולמברוסקו, הנושאים תג מחיר זול בהרבה.

40% מהנשאלים השיבו כי יחגגו עם בקבוק יין, כ-33% מתכוונים לרכוש וודקה, 15% בוחרים בקוניאק, 10% מתכננים לרכוש בקבוק ויסקי, וכ-5% יקנו בירה.

מסתערים על מוצרי החשמל

82% מהגולשים אמרו כי בכוונתם לרכוש מתנות לקרוביהם לכבוד החג: רבע מהם ירכשו מוצרי קוסמטיקה, כ-19% ימתיקו את המתנה באמצעות שוקולד, 16% סיפרו כי בכוונתם לרכוש בגדים או נעליים, וכמחצית מהנשאלים השיבו כי הם עדיין לא יודעים איזו מתנה יקנו לקרוביהם לקראת השנה החדשה.

השנה החדשה ואווירת החג מביאות עמן ניצני התחדשות גם בתחום מוצרי החשמל לבית. מהסקר עולה כי יותר משליש מתכוונים להתחדש עם מסך טלוויזיה, 25% חושבים להתחדש עם טאבלט, 22% מתכוונים לרכוש מקרר חדש. 16.3% חושבים לרכוש סמארטפון בתקופה זו, כ-12% חושבים לרכוש מחשב חדש, ושיעור דומה מתכוונים לרכוש מכונת כביסה. הקנייה הממוצעת של מוצרי החשמל עומדת 3,400 שקל.

למרות הסיילים המעמיקים בחנויות האופנה, כשני שליש מהנשאלים בסקר השיבו כי אין בכוונתם לרכוש בגד חדש לקראת חג המולד והשנה האזרחית החדשה, וכ-30% מהנשאלים השיבו כי בכוונתם לקנות מוצרי קוסמטיקה ובשמים.

טל סיטון, סמנכ"ל השיווק והמכירות של ערוץ 9, אמר כי "מסיכום המחקר עולה כי בשנת 2011 הוציא המגזר הרוסי 5.2 מיליארד שקל בסופרמרקטים, מתוכם 446 מיליון שקל רק בחודש דצמבר. גם המפרסמים לא מתעלמים מהסכומים האלה, שאינם כוללים את רשתות הפארם, רשתות אופנה, תיירות פנים וחוץ, רשתות חשמל ותכשיטים, תחומים שבהם ידוע הצרכן הרוסי כחזק מאוד".

המגזר הרוסי
 המגזר הרוסי