הסוכנות לעסקים קטנים: עלייה של 30% בהלוואות ב-2012

מדובר בהלוואות בערבות של המדינה, שהועמדו לעסקים שביקשו אותן במהלך המחצית הראשונה של השנה

מאז תחילת השנה ועד חודש ספטמבר העניקה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת הלוואות בהיקף של כ-643 מיליון שקל לעסקים. לדברי מנהל הסוכנות, רן קוויתי, מדובר בעלייה של 30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בהלוואות בערבות של המדינה, שהועמדו לעסקים שביקשו אותן במהלך המחצית הראשונה של השנה.

"היקף ההלוואות הגדול נועד לסייע לעסקים להתגבר על חסמי האשראי הבנקאיים שעומדים לפניהם ולסייע להם להתפתח. הבנקים מצדם העמידו לטובת קרן ההלוואות בערבות המדינה 4.25 מיליארד שקל", אמר קוויתי.

לדבריו, מסלולים ייעודיים שמפעילה הקרן מאפשרים לעסקים להתגבר על חסמי האשראי מצד הבנקים, תוך העמדת הלוואות במסלולים קצרים בגובה משתנה בהתאם להיקף של מחזוריהם השנתיים. אחד המסלולים מאפשר לעסק בתהליך הקמה - ליהנות ממסלול מיוחד לקבלת הלוואה בתמורה להעמדת ביטחונות של 10% בלבד מגובה ההלוואה המבוקשת.

מנתוני משרד התמ"ת עולה כי כ-360 מיליון שקל ניתנו כהלוואות לעסקים קטנים ועוד כ-283 מיליון שקל הוענקו לעסקים בינוניים. לפי נתוני הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, במחצית הראשונה של השנה אושרה 1,124 בקשות של עסקים לקבלת הלוואות בערבות המדינה, לעומת 907 בקשות שאושרו בתקופה המקבילה אשתקד. זמן פירעון ההלוואות הוא עד 5 שנים.

ההלוואות של הסוכנות אמורות לסייע לבעלי העסקים להרחיב את השקעותיהם ובמקרה שהם נתקלים בקשיי מימון. פעילות הסוכנות בתחום זה הורחבה בשנה האחרונה, בין השאר על רקע תוצאות סקר משנת 2011 ולפיו בעלי עסקים רבים מתקשים להשיג את היקף המימון הדרוש לפיתוח פעילותם.