אוקלי ונייקי נלחמות: מי תשלם את חוזה החסות הדמיוני של רורי מקלרוי?

הגולפאי חתם עם נייקי על חוזה אישי מהגבוהים בהיסטוריה של הספורט, בסך של יותר מ-200 מיליון ד'; אוקלי, הספונסרית שלו עד היום, תובעת אותו ואת נייקי

יצרנית הביגוד ומשקפי השמש אוקלי תובעת את רורי מקלרוי, שחקן הגולף הטוב בעולם כיום, ואת ענקית הלבשת הספורט נייקי, בבית משפט פדרלי בארצות הברית, בגין הפרת חוזה. כך מפרסם אתר ESPN.

על-פי התביעה שהוגשה לביהמ"ש בקליפורניה, אוקלי ניסתה להשתמש ב"זכות ראשונים לסירוב" לחוזה החסות החדש שחתם מקלרוי עם נייקי, שלמעשה מסיים את התקשרות הספונסרשיפ בין מקלרוי לאוקלי - אך ללא הצלחה.

מדובר על אחד מחוזי החסות האישיים הכי גבוהים בהיסטוריה של הספורט: על-פי דיווחים שונים, תשלם נייקי למקלרוי בין 200 ל-250 מיליון דולר ב-10 השנים הקרובות. פרטי העסקה המדויקים טרם פורסמו, אך היא כבר נחתמה. באוקלי טוענים כי בחוזה שלהם עם מקלרוי, שמסתיים השנה, היה קיים סעיף שמאפשר לחברה להאריך את ההתקשרות עם הגולפאי באופן אוטומטי, בתמורה ל-60-75 מיליון דולר "בלבד" ל-10 שנים. לטענת אוקלי, היא פנתה למקלרוי ולסוכן שלו בנוגע לעניין הזה - אך לא קיבלה מענה.

אוקלי דורשת מביהמ"ש לקיים את החוזה עם מקלרוי, ובנוסף תובעת נזקים בהיקף של מאות אלפי דולרים.

מקלרוי הצפון-אירי הפך למדורג מספר 1 בסבב הגולף העולמי, והוא נחשב מבחינת נייקי ליורש של טייגר וודס כפרזנטור ומקדם המכירות העיקרי של החברה למוצרי גולף. בנייקי רואים במקלרוי פרזנטור אידיאלי, על רקע התדמית הנקייה שלו והעובדה שלא עורר שום מחלוקת במהלך הקריירה שלו - זאת בניגוד לטייגר וודס ופרשת הבגידות המפורסמת שלו. אגב, מקלרוי נמצא ביחסים עם הטניסאית הדנית קרוליין ווז'ניאקי, שמקבלת חסות אישית מאדידס, המתחרה של נייקי - אם כי העניין הזה לא אמור לפגום בהסכם החסות.

עם ההסכם החדש, יוכל מקלרוי להיכנס לליגה של "הגדולים" - הגולפאים האמריקנים טייגר וודס ופיל מיקלסון - מבחינת הכנסות מחוץ למגרש הגולף. על-פי מגזין "פורבס", הכניס וודס ב-2011 סך של 62 מיליון דולר מהמפרסמים שלו, בעוד מיקלסון נהנה מ-38 מיליון דולר. מקלרוי לעומתם הסתפק ב-5.9 מיליון דולר בלבד מספונסרים.