אף ח"כ לא הגיע לדיון על קיצוץ של 740 מיליון שקל בתקציב

ביזיון בכנסת ערב הבחירות: יו"ר הוועדה משה גפני מצא עצמו לבד באולם הוועדה - והחליט לדחות את הדיון ■ גפני: "לא אאשר לבדי קיצוץ כזה" ■ לשם ההשוואה, היקף הסכם השכר המתגבש עם האחיות הינו גם כ-700 מיליון שקל

חברי ועדת הכספים של הכנסת היו אמורים לאשר הבוקר (ג') קיצוץ רוחבי בסכום של 740 מיליון שקל בתקציב 2012, אולם יו"ר הוועדה, משה גפני, מצא את עצמו לבדו באולם הוועידה, לאחר שאף אחד מחברי הכנסת המצויים בפגרת בחירות לא הגיע. גפני ומזכירות הוועדה החליטו שלא לקיים את ההצבעה בהיעדרם של חברי הקואליציה, שחששו לתמוך בקיצוצים ערב בחירות.

בימים האחרונים הפעילו משרד האוצר ולשכת ראש הממשלה לחצים כבדים על יו"ר הוועדה ועל חברי הקואליציה להגיע לדיון לאשר את הקיצוץ הרוחבי שכולל את כל משרדי הממשלה ובהם החינוך, הבריאות, הרווחה וביטחון הפנים, זאת, על מנת לסגור את תקציב 2012 לקראת סוף דצמבר.

לאחר הודעתו של גפני כי לא יקיים את הדיון הגיעו לאולם הוועדה חברי הכנסת אבישי ברוורמן (עבודה) ושלמה מולה (התנועה) אולם מכיוון שמדובר בחברי אופוזיציה המתנגדים לקיצוץ, הודיע גפני שאם הממשלה מעוניינת לאשר את הקיצוץ, שתדאג להביא חברי קואליציה וסגר את הדיון. מזכירות הוועדה קבעה דחייה של הדיון והקיצוץ הרוחבי נדחה לעת עתה.

"אני לא אאשר לבדי קיצוץ כזה ערב בחירות. אם יבואו עוד חברי כנסת מהקואליציה שחשוב להם האיזון התקציבי במדינה, נקיים דיון על הקיצוץ, כעת לבדי לא אעלה זאת לדיון", אמר גפני בזעם.

בוועדת הכספים חברים מירי רגב, ציון פניאן, חיים כץ, פאינה קירשנבאום וליה שמטוב (הליכוד ביתנו), זהבה גלאון, ראלב מג'אדלה, אורי אריאל, טלאב אסנע, מגלי והבה, דוד אזולאי, וכמה חברים שעל רקע הבחירות הודיעו על עזיבתם את החיים הפוליטיים, כאלה שנותרו ללא מפלגה שמתמודדת בבחירות או שלא שובצו ברשימת מפלגתם לכנסת ובהם רוחמה אברהם, שכיב שאנן מהעצמאות, עתניאל שנלר וזבולון אורלב. את מקומם מחליפים שי חרמש, יעקב אדרי, זאב אלקין, אופיר אקוניס, דני דנון, אחמד טיבי, יריב לוין, ואמנון כהן.

בתוך כך, לאור דרישת גפני משרד המשפטים אישר כי כל הצווים שעתידים לפקוע במהלך תקופת הבחירות, ביניהם הפחתת מס הרכישה לדירה יחידה, ופטור מס שבח למוכרי דירות מגורים עד 2.2 מיליון, וצווים נוספים, יוארכו עד 5 במאי 2013 . גפני אמר שאילולא הבחירות אין ספק שהיו מאריכים את הצווים ולכן יש להמשיכם.