גאדג'טים: אקסטרימר מובייל - סמארטפון זול, אך לא מוצלח

ה-AiKi 5 של חברת אקסטרימר מציג מפרט לא רע, אך לא עמד בציפיות ביכולות שלו ■ לצערנו, מדובר בסמארטפון לא מוצלח, שאפילו במחירו הנמוך לא מצדיק רכישה

ה-AiKi 5 של חברת אקסטרימר הוא סמארטפון זול שמייבאת רשת באג. המפרט שהוא מציג לא רע, ולכן הציפיות היו שהמכשיר יציע רמת יכולות סבירה שלא תאכזב את המשתמש ביומיום. לצערנו, מדובר בסמארטפון לא מוצלח, שאפילו במחירו הנמוך לא מצדיק רכישה.

ממשק: אקסטרימר היא יצרנית סטרימרים (מזרימי מדיה), שזכו להצלחה בזכות היכולת לפתח עבורם אפליקציות ולשנות הגדרות במערכת ההפעלה. למשתמש הבסיסי, מדובר בסטרימרים עם ממשק לא ידידותי במיוחד, ואותו הדבר מתרחש גם ה-Aiki 5. מהנדסי המוצר, אשר חלקם ישראלים, העמיסו על הטלפון יכולות רבות, שבעיקר בעלי תואר בתיכנות יצליחו להבינן.

כמו כן, על המכשיר מותקנת כל אפליקציה אפשרית - מה שפשוט חונק את המכשיר. האפליקציות אמנם מספקות יכולות שונות, אבל המשתמש צריך להסיר את רובן כדי שהטלפון יעבוד בצורה תקינה. יש גם אפליקציות מטרידות שלא ניתן להסיר. מלבד זה, גם התגובה של המכשיר לא מספיק טובה (מעבד חד ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ).

עיצוב, מסך ומצלמה: באקסטרימר טעו בבחירת המפרט של המכשיר. מצד אחד, רצו לשלב מסך בגודל 5 אינץ', ומצד שני, המסך באיכות נמוכה, מה שגורם לטלפון להיות כבד מאוד - 223 גרם. מסך יותר קטן, עם איכות גבוהה יותר ומשקל נמוך יותר, היה משפר את הטלפון. המצלמה עם חיישן 5 מגה פיקסל באיכות לא מוצלחת.

סוללה: המשקל הכבד נובע גם מהסוללה החזקה, המגיעה עם הספק של 2,200 מילי אמפר. התוצאה דווקא חיובית, ה-Aiki 5 יאפשר עבודה עד השעות המאוחרות של הלילה.

סים כפול: היתרון הוא שבמכשיר יש 2 כניסות לכרטיסי סים, כך שכשטסים לחו"ל, אפשר להמשיך לקבל שיחות ומסרונים מהקו הישראלי ובמקביל להשתמש בקו של מדינה זרה, לשיחות ולחיבור לאינטרנט הסלולרי.

בעיות: התקן ה-GPS לא עובד טוב, ויש ניתוקים רבים בחיבור ללוויינים בזמן שימוש באפליקציית ווייז. מי שירצה להאזין למוזיקה בחיבור לבלוטות' סטריאופוני יגלה שאין עקביות באיכות, ופעמים רבות הצליל פשוט נשמע לא טוב. לא ברור מה הסיבה לבעיות הרבות. ייתכן שמדובר בבאגים שדורשים עדכון גרסה או בבחירה במרכיבים לא מספיק טובים.

בשורה התחתונה: קיווינו שה-Aiki 5 יהיה אלטרנטיבה לסמארטפון במחיר סביר, ויתרום ליצרני הטלפונים הפחות מוכרים. לצערנו, המכשיר מאכזב ואיננו יכולים להמליץ עליו.

מחיר: 1,000 שקל.

ציון: 6.