ה"רייטינג" החדש בטלוויזיה בארה"ב: ציוצים בטוויטר

המדד של טוויטר ונילסן ימדוד כמה גולשים צייצו או נחשפו לציוצים על תוכניות טלוויזיה

רשת המיקרו-בלוגינג טוויטר חתמה על הסכם עם חברת נילסן ליצירת "מדידת הרייטינג של נילסן-טוויטר". המדד החדש ימדוד את סך הגולשים שצייצו או נחשפו לציוצים לגבי תוכניות טלוויזיה.

קלואי סלאדן, סמנכ"לית מדיה בטוויטר, כתבה בפוסט בבלוג של החברה כי "ככל שחוויית הצפייה בטלוויזיה ממשיכה להתקדם, גורמי המדיה השונים ממשיכים לחפש אחר מדדים שימחישו את המעורבות של הצופים. המטרה של המדד החדש היא לספק מידע לגבי התחום הזה ולהשלים את מדידת הרייטינג המסורתית של נילסן".

מנילסן נמסר כי "אנו מזהים את טוויטר כספק עיקרי של מידע בזמן אמת לגבי חוויות הצפייה בטלוויזיה, ולכן שיתוף-הפעולה הזה מתבקש".

בשנתיים האחרונות מנסים גופי מדיה רבים לרתום לטובת הבאזז והמעורבות של הצופים פעילות במדיה החברתית. עם זאת, לא ברור מהו באמת הערך האמיתי והאם ניתן לכמת את הפעילות הזאת בדומה לכימות של נקודות הרייטינג.

טוויטר עצמה מנסה לגשר על הפער הזה, ובתקופה האחרונה היא גייסה לשורותיה בכיר לשעבר בתחום המדיה, פרד גראבנר, שמונה לעמוד בראש מחלקת הטלוויזיה שלה.

גם פייסבוק לא נותרה מאחור, ובחודשים האחרונים היא פנתה לגופי שידור ומותגים במטרה לעודד אותם להרחיב את השיחה לגבי תוכניות טלוויזיה בפלטפורמה.