הקיצוצים בשוק הטלוויזיה נמשכים: קשת ורשת מקפיאות הפקות

(עדכון) - בין השאר תקפיא קשת את העונות הבאות של "פולישוק" ו"יצאת צדיק", ואילו רשת תקפיא את "משפחה לא בוחרים", "השר לעינייני" ו"דייט בחשכה 2"

חברת החדשות של ערוץ 2 אינה היחידה שמבצעת קיצוצים: זכיינית ערוץ 2 קשת הודיעה הערב (ג') על הקפאת 6 הפקות הנמצאות בשלבי עבודה מתקדמים.

בין ההפקות שיוקפאו: העונה השלישית של הדרמה "פולישוק" ו-3 דרמות חדשות: "שחקן זר", "זמר מזרחי" ו"כסף קל". כמו כן תוקפא ההשקעה בסרט קולנוע באורך מלא שנקרא "מוביז". לפי שעה גם לא תהיה עונה נוספת ל"יצאת צדיק" עם חיים הכט.

בהודעת קשת נמסר כי הזכיינית ניצבת "בפני אחד הרגעים הקשים בתולדותיה. לפני שבועיים נאלצה קשת לפטר כ-50 עובדים ביחידות החברה השונות ולקצץ בשכרם של כל עובדי החברה. בעלי המניות של החברה התבקשו על-ידי הבנק לתת ערביות נוספות, כדי להגדיל את בסיס האשראי של החברה לאור הפסדיה. לצערנו, כל אלה אינם סוף פסוק בנתיב בו אנו פוסעים.

"בימים אלה, מתהווה חקיקת-בזק חד-צדדית שמטרתה לסייע שוב לערוץ 10, תוך התעלמות מהשלכותיה הצולבות של חקיקה כזו על זכייני ערוץ 2 (המתחרים במשחק סכום אפס על תקציבי הפרסום עם ערוץ 10), חקיקה שתגרום להפסדים עד לכדי קריסה כלכלית מוחלטת. ממשלת ישראל בחרה ברגע האמת לנקוט במהלך שמשמעותו פגיעה בשומרי החוק והעדפתם של אלה שהפרו אותו בריש-גלי במשך חודשים ואף שנים".

בקשת דורשים כי כל חקיקה הנוגעת לטלוויזיה המסחרית תהיה שוויונית במהותה. רן תלם, סמנכ"ל התכניות של קשת, אמר: "צר לנו כי אחרי חודשים ארוכים של עבודה מאומצת, ורגע לפני הישורת האחרונה, אנחנו נאלצים להקפיא את תהליך העבודה. מטרתנו היא להמשיך ליצור, אולם לא נוכל להתמודד בתנאים בלתי סבירים וללא התמודדות רוחבית עם המשבר העמוק אליו נקלע שוק הטלוויזיה. כולנו תקווה כי המצב ישתנה ונוכל להחזיר את ההפקה הפועל".

קיצוצים גם ברשת

בתוך כך, גם זכיינית ערוץ 2 רשת הודיעה הערב על קיצוצים. מרשת נמסר כי "בעקבות הבעיות התזרימיות, רשת נאלצת לבצע התאמות מידיות בלוח השידורים שלה לשנת 2013. לפיכך, חלק מהתוכניות שתוכננו לעלות בשנה זו מבוטלות".

העונה השנייה של סדרת הדרמה "משפחה לא בוחרים" בשלב זה לא תצא להפקה, זאת לאחר שלפני כחודש החליטה רשת על הפסקתה של העונה הראשונה באמצע, בשל בעיות תזרימיות. כך גם סדרת הדרמה היוקרתית "משפחה מודרנית", שהייתה אמורה להיות משודרת בשנת 2013.

הפקות נוספות שנדחות בשנת 2013 הן "הכול מושלם", "מפונקים", "דייט בחשכה 2" ותוכניתו של אלי יצפאן, "השר לעינייני", שפיילוט שלו כבר שודר ביום העצמאות האחרון וזכה להצלחה גדולה.

ארז בן-הרוש, סמנכ"ל התוכניות ברשת, מסר: "אנו כואבים את ההחלטה לדחות תוכניות שעמלנו על פיתוחן במשך חודשים רבים. אנו כואבים את הפגיעה בשוק היצירה הישראלי. אנו תקווה כי המשבר שמרחף מעל תעשיית הטלוויזיה ייפתר על-ידי הגורמים הרגולטוריים במהרה".