מסביב לעולם: לאן כדאי לנסוע השבוע? הנה כל האטרקציות

23 עד 31 בדצמבר: אירועי חג המולד פותחים הזדמנויות בילוי ואטרקציות ייחודיות, אז איפה כדאי לבקר?

טרום כריסמס, צנון וסלק

מה משותף בין כריסמס, צנון וסלק? תתפלאו, לא מעט. אחת המסורות של חג המולד היא גילוף בירקות, מסורת ששורשיה מן הסתם בתרבויות קדם נוצריות. בעיירה Boulogne-sur-Mer שבצרפת נהוג לקיים יום לפני חג המולד תהלוכת ילדים הנושאים פנסים מגולפים מסלק. ילדי הפנסים עוברים מבית לבית, מציעים הצעה שאין לסרב לה - "תעלול או ממתק" - בנוסח הלואין ושרים שירי חג.

באותו יום ממש, 23 בדצמבר, מתקיימת בוואחאקה (Oaxaca) שבמקסיקו פייסטה, שבה מככבים פסלים מושקעים מגולפים מצנונים. אולי הכובשים הספרדים הביאו איתם את מנהג הגילוף מהעולם הישן? כך או כך, המוני תיירים אינם מרשים לעצמם לפספס את האטרקציה. כדי להבין למה, סרקו את הברקוד.

איפה: צרפת, מקסיקו

מתי: 23 בדצמבר

פוסט כריסמס, טבילת רענון

לא במקרה מתוארכים אירועי "גביע פיטר פן" ליום שאחרי הכריסמס (25 בדצמבר), לטובת מי ששתו יותר מדי בחג המולד. "משחה פיטר פן" מתקיים בבוקר שאחרי החג במי אגם קרים כקרח, בשעה שבה אנשים נורמלים מתכרבלים בבית בשמיכות פוך.

התחרות מתקיימת ברציפות מאז 1864, והיא פתוחה אך ורק לחברי מועדון השחייה המקומי, ה-Serpentine Swimming Club. אבל תמורת 20 ליש"ט, כל אחד יכול להצטרף למועדון ולמשחה. התחרות נקראת על-שם פיטר פן משום שפטרון התחרות (ומי שתרם את הגביע) הוא ג'יימס מתיו ברי, מחבר הספר על הילד הנצחי, שפסלו מוצג בגני קנסינגטון, לא רחוק מהאגם.

למחרת, Boxing Day, היום שלאחר כריסמס, מתקיים משחה משעשע אפילו יותר בוויילס הסמוכה, בחוף North Beach. מאות רוחצים - רבים מהם בתחפושות מצחיקות - רצים אל מי הים הקרים ומזנקים פנימה בבגדיהם בקור של שתיים-שלוש מעלות. התירוץ הרשמי הוא איסוף כספים לצדקה. לצפייה סרקו את הברקוד.

איפה: לונדון - אגם Lido בהייד פארק; וויילס - Tenby

מתי: לונדון 09:00, וויילס 11:00

קוואנזה, כריסמס שחור

קוואנזה (Kwanzaa) הוא התשובה של הקהילה השחורה למתקפת הכריסמס-חנוכה האמריקאית. החג הומצא בשנות ה-60 כביטוי עצמאי, גם אם קצת מלאכותי, של התרבות האפריקאית, אבל נחגג בעיקר בארצות הברית. פירוש השם: "יבול ראשון" (בסווהילית).

התוצאה מעניינת - מין שילוב של כריסמס (ארוחות משפחתיות והמון מתנות) עם חנוכה (מדליקים נרות בחנוכייה במשך שבעה ימים), לצד סמלים אפריקאיים אותנטיים. הדגש הוא על ערכי משפחה, קהילה והגשמה עצמית. במוזיאונים של אמנות אפריקאית ובמרכזי תרבות שחורה יש פעילויות מיוחדות בתחומי האמנות והמוזיקה. לצפייה סרקו את הברקוד.

איפה: ארצות הברית

מתי: 26 בדצמבר עד 1 בינואר