החברה הכלכלית חיפה שוקלת להקים חממת ביוטק בתחום פארק מדעי החיים

החברה החלה בתהליכי איתור של שותפים בינלאומיים פוטנציאליים, בעלי ידע וניסיון במדעי החיים, והיא מקווה למצוא שותף עם פעילות בהיקף של יותר מ-5 מיליארד דולר

החברה הכלכלית חיפה שוקלת להקים חממה ליזמים שעוסקים בפרויקטים במדעי החיים. החברה החלה בתהליכי איתור של שותפים בינלאומיים פוטנציאליים, בעלי ידע וניסיון במדעי החיים, לצורך הקמת החממה והיא מקווה למצוא שותף עם פעילות בהיקף של יותר מ-5 מיליארד דולר.

החברה אף פרסמה לאחרונה קול קורא לגופים שעשויים להיות מעוניינים בכך. "בכוונת החברה להתמודד במכרז להקמת חממת הביומד, שצפויה לקום במסגרת תוכנית החממות של המדען הראשי. רק לאחר שייבחר השותף, יסוכמו התנאים הכלכליים של ההשתתפות במכרז, כולל הסכום שיובטח למימון חברות בוגרות מן החממה, כפי שמחייב המכרז", אמר גל פלג, מנכ"ל החברה הכלכלית חיפה.

החממה החדשה, אם אכן תזכה במכרז, אמורה לפעול בתחום פארק מדעי החיים שמוקם בימים אלה על-ידי החברה הכלכלית ליד מת"מ בכניסה לחיפה. הפארק מתוכנן לכלול חמישה בניינים. בימים אלה נבנה הבניין הראשון, שהשלמתו צפויה בתחילת 2015.

החברה הכלכלית בחיפה כבר מפעילה את חממת היי-סנטר, שפועלת בתחום המיזמים התעשייתיים. עוד לפני הקמת פארק מדעי החיים, חיפה היא עיר מובילה בתחום, בעיקר בתת הסקטור של המכשור הרפואי.

היא מהווה בית לשתי אוניברסיטאות עם מחלקות לביולוגיה ורפואה, אוניברסיטת חיפה והטכניון, בית חולים אחד מוביל (רמב"ם) ועוד מספר בתי חולים טובים, פעילות של שתי חברות ענק, פיליפס וג'נרל אלקטריק וכן נוכחות של חברות רבות בתחום ההיי-טק שיכולות להתעניין בשיתופי פעולה בתחום מדעי החיים.

בעבר העריכה החברה הכלכלית כי תשקיע מיליארד וחצי דולר בפארק על פני חמש שנים.

מתחמי ביומד חשובים נמצאים כיום גם ברחובות ונס ציונה סביב מכון ויצמן, בירושלים, בקריית שמונה ובשנים האחרונות מתבססת פעילות גם בבאר שבע.