ליצמן תוקף את שריג: "אני צריך לפקח על ביטוחי הבריאות"

סגן שר הבריאות: "אני מתפלא שהדברים ששריג אמר עברו בכלל לסדר היום. למה האזרח צריך לשלם פעמיים? אני צריך לדאוג לאזרחים ולא לחברות הביטוח"

אחרי הביקורת שספג אתמול מצד מנכ"ל משרד הבריאות, הממונה על הביטח ושוק ההון במשרד האוצר פרופ' עודד שריג חוטף היום מהלומה גם מסגן שר הבריאות יעקב ליצמן. "אני צריך לפקח על ביטוחי הבריאות ולא אגף שוק ההון", הטיח ליצמן במהלך הכנס השנתי של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות.

ליצמן תקף את ההחלטה של שריג לאפשר לחברות הביטוח להגדיר בעצמן מה היא מחלה קשה ומה היא איננה והבהיר כי אם אגף שוק ההון לא יחזור בו מההחלטה, משרד הבריאות יגדיר בעצמו את המחלות וידאג שהנחיות המשרד יהיו מחייבות כלפי חברות הביטוח.

לדבריו, אם תחום תאונות הדרכים עבר מחברות הביטוח לטיפולו של משרד הבריאות, אין שום סיבה שביטוחי הבריאות לא יטופלו במשרדו.

ליצמן תקף גם את דבריו של שריג מאתמול, לפיהם כפל ביטוחי אינו בהכרח דבר שלילי וכי הציבור מספיק נבון לבחור בעצמו תוכניות ביטוח. "כפל ביטוחי זה לא אסון? זה שוד?" אמר ליצמן. "אני מתפלא שהדברים ששריג אמר עברו בכלל לסדר היום. למה האזרח צריך לשלם פעמיים? אני צריך לדאוג לאזרחים ולא לחברות הביטוח".

ליצמן תקף גם את העובדה שחברות הביטוח שולחות כיום את המבוטחים לנצל קודם את הביטוח המשלים: "אני לא מסכים לזה. מדוב בחצי מיליארד שקל שהולכים לאיבוד והם צריכים לחזור אל המערכת".